کد خبر: ۱۶۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 21 January 2016


مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مرور فلسفه مقاومت سبب پایداری رزمندگان در دفاع از آرمان‌های انقلاب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرج، سردار خسرو عروج در مراسم یادبود شهید مدافع حرم، محمد اینانلو که امروز در مصلی نماز جمعه مهرشهر برگزار شد، اظهار داشت: مرور فلسفه مقاومت برای افرادی که قصد دارند از این راه حمایت و ایستادگی کنند و مسیر مبارزه را ادامه دهند بسیار مفید و موثر است.

وی با اشاره به اینکه طرف مقابل ما را مرتد می‌داند و جنگ با ایران را مذهبی تلقی می‌کند، افزود: در سوابق جنگ‌های دنیا به استثنای جنگ‌های صلیبی نمی‌بینیم که این نگاه در جنگ مذهبی وجود داشته باشند و هر 2 طرف بگویند که مسلمان هستند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در جنگ دقیقا دست بر روی عقاید ما گذاشته‌اند چراکه در این مسیر تکلیف مرتدین مشخص است، تصریح کرد: دشمنان در مورد جنگ با ایران می‌گویند، آنان افرادی را به جنگ می‌فرستند که نخستین مشخصه آنان زهد و تقوای آنان است.

وی گفت: دشمن عقیده دارد فلسفه و تکیه گاه اصلی این رزمندگان فرماندهان معصومی است که شهید شدند و باید میان آنان فاصله بیفتد و در این راستا یکی از هزاران راهی که برمی‌گزینند، جنگ است.

سردار عروج با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن، از مرده و زنده مجاهد در راه خدا کار برمی‌آید، بیان کرد: در دنیای کنونی با این سرعت انتقال مطالب، نمی‌توانیم حرف تعصبی بزنیم و باید منطقی صحبت کنیم تا دنیا، حتی سلفی‌هابه آن گوش فرا دهد، چراکه اگر بر عقاید خود پایبند باشیم و به آن عمل کنیم بر دشمن تاثیر دارد.

وی افزود: انفجارها، ترور و کشتارهای دسته‌جمعی به سبب دفع اخبار ریز عقیدتی موجود در میدان جنگ انجام می‌شود و این یک تاکتیک جنگی برای دشمنان است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان امروز متوجه شده‌اند که مرده رزمندگان ما اثرش بیشتر از زنده بودن آن‌ها است و بسیاری از راه‌ها را باز می‌کند، خاطرنشان کرد: به اذعان دشمن، براساس بررسی، عملیات‌های ایران بر طبق قاعده تاکتیکی نیست بلکه جمعی است.

وی با تاکید بر اینکه حیا یکی از اصلی‌ترین سجایای اخلاقی شهید محمد اینانلو بود، گفت: حیا و ادب که از اصلی‌ترین خصوصیات این شهید بود از مهمترین مبادی اخلاقی در اسلام است که شرافت همگی ما انسان‌ها باید به این خصوصیات ختم شود.

سردار عروج با اشاره به اینکه دشمن فکر می‌کند تنها یک دشمن دارد و آن هم ایران است، افزود: جنگ از نظر مبنا متفات است و باید بدانیم که در مقابل چه کسانی، به چه منظوری و برای رسیدن به چه جایگاهی می‌جنگیم تا برای جنگ‌های پیش‌رو آماده باشیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: به نظر می‌رسد از نظر تاکتیکی کار به اینجا ختم نمی‌شود و همه آنان جنگ را به رزمندگان خود می‌آموزند تا با دشمن اصلی آنان که مرتد هستند (یعنی ایران) بجنگند و در این راستا سلاح ما که دین است باید پررنگ باشد.

وی تصریح کرد: در این مسیر باید امری که دین و مکتب ما به آن تاکید کرده و آن ادامه راه شهدا و انبیا است را به درستی دنبال کنیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم علاوه بر سخنرانی پدر شهید اینانلو، وصیت نامه این شهید نیز قرائت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار