مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: با حمایت‌های این شرکت، تولید برق به روش‌های پاک از جمله سی. اچ. پی در استان کرمانشاه در حال توسعه است.
کد خبر: ۱۶۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 23 January 2016
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: با حمایت‌های این شرکت، تولید برق به روش‌های پاک از جمله سی. اچ. پی در استان کرمانشاه در حال توسعه است.

علی چهل امیرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تولید برق به روش پاک توسط تعدادی از نیروگاه‌های تولید برق بخش خصوصی در سطح استان انجام می‌شود که شرکت برق منطقه‌ای غرب خدماتی از جمله فراهم کردن تأسیسات مورد نیاز جهت اتصال به شبکه را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای عرب با بیان اینکه دو نیروگاه در شهرستان اسلام‌آباد غرب و هرسین برای ساخت و تولید برق به روش‌های پاک درخواست تسهیلات را دارند، افزود: ظرفیت تولید هر یک از این نیروگاه‌ها هشت مگاوات ساعت است.

چهل امیرانی به نیروگاه تولید برق در شهرک صنعتی فرامان در شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این نیروگاه جزو نیروگاه‌های تولید برق به روش پاک است که با 50 درصد پیشرفت و ظرفیت 6.8 مگاوات ساعت سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

وی خرید برق تولید شده نیروگاه‌های بخش خصوصی به روش‌های پاک را به مدت پنج سال از جمله اقدامات حمایتی سازمان اعلام و بیان کرد: برگشت سرمایه چنین نیروگاه‌هایی پنج سال است و تعداد متقاضیان احداث نیروگاه برای تولید برق به روش مذکور با اقدامات حمایتی هم‌چون پرداخت تسهیلات در این استان بالا است.

چهل امیرانی با اشاره به تأمین برق تعدادی از روستاهای استان کرمانشاه به کمک نیروگاه خورشیدی گفت: این نیروگاه در مقیاس کوچک جهت فرهنگ‌سازی در شرکت برق منطقه‌ای غرب نصب و در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه رفع تحریم‌ها افزایش تولید و رونق صنایع را به دنبال دارد، اظهار کرد: در این راستا استفاده از روش‌های نو و پاک در تولید برق اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب به استفاده درست و بهینه از انرژی اشاره کرد و افزود: در سال آینده با افزایش برق مصرفی صنایع و جلوگیری از مشکل تامین برق به مشارکت و توجه بیش از پیش مشترکان برق نیاز است.

چهل امیرانی اظهار کرد: بهای هر کیلو وات ساعت برق به طور متوسط 40 تومان است که با مقایسه این رقم با هر لیتر گازوئیل به مبلغ یک هزار تومان نشاندهنده مبلغ ناچیز بوده و بر مدیریت مصرف انرژی تأکید دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار