سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در دادگاه های عربستان وکلایی که غیر عربستانی باشند حق وکالت ندارند بنابراین باید این موضوع توسط وکلای مجرب در دادگاه لاهه پیگیری شود.
کد خبر: ۱۶۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 24 January 2016
ّه گزارش تابناک تبریز از خانه ملت،حمدعلی اسفنانی ، در خصوص پرداخت دیه قربانیان فاجعه منا به ایران، اظهار داشت: کم ترین فرضی که می توان در رابطه با فاجعه منا برای دولت عربستان در نظر گرفت، مقصر بودن این کشور است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال عمدی بودن فاجعه منا نیز وجود دارد، بیان کرد: حتی اگر عربستان را فقط مقصر بدانیم، با توجه به قواعد حقوق بین الملل اگر کشوری به دیگری خسارتی وارد کند، ملزم به جبران خسارت است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این خسارت در قالب جرم باشد که جرایم بین المللی کاملا مشخص شده هستند و در دیوان کیفری لاهه می توان به این موضوعات رسیدگی کرد.

اسفنانی با بیان اینکه صورت دیگری که ایران می تواند این موضوع را پیگیری کند این است که موضوع را در دیوان بین المللی لاهه مطرح کند، گفت: خسارتی که تقصیرش متوجه دولت عربستان است، باید فرض تقصیر برایش در نظر گرفته شود تا در جهت جبران خسارت عمل کند.

دادگاه های عربستان وکلایی که غیر عربستانی باشند حق وکالت ندارند

وی در خصوص اینکه گفته می شود که در دادگاه های عربستان وکلایی که غیر عربستانی باشند حق وکالت ندارند، افزود: در صورت طرح این دعوا در مراجع بین المللی وکلای مجرب خوبی وجود دارند تا این موضوعات را به نحو احسن پیگیری کنند و مشکلی از این جهت وجود ندارد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار