فرماندار شهرستان خوی :اکنون ۲۸ سمن مجوز‌دار در شهرستان خوی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خیریه، محیط زیست، اعتیاد و فرهنگی فعال هستند .
کد خبر: ۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰ 29 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حسین سیوانی اصل در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد شهرستان خوی که با حضور معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌غربی، مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی و سمن‌های خوی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: سمن‌ها تشکل‌های مردمی هستند که توسط خود مردم بنیان‌گذاری و ایجاد می‌شوند و جزو ضرورت‌های جامعه جهانی و نیز ایران اسلامی هستند.

وی گفت: سمن‌ها با اینکه مدرن هستند اما دارای پیشینه‌ای تاریخی و قدیمی‌اند این سازمانها به عنوان رابط بین عرصه‌های اجتماعی و حکومت‌ها نقش خود را ایفا می‌کنند.

فرماندار خوی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید معتقد به ایجاد سمن‌ها و فراهم کردن زمینه رشد، بالندگی و توسعه این سازمان‌های مردمی است و معتقد به سپردن مسایل اجتماعی و فرهنگی به این سمن‌ها است.

سیوانی به اشاره به تعداد سمن‌های موجود در خوی گفت: اکنون 28 سمن مجوز‌دار در شهرستان خوی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خیریه، محیط زیست، اعتیاد و فرهنگی فعال هستند و 5 سمن در دست دریافت مجوز است.

فرماندار خوی، انقلاب اسلامی ایران را مردمی‌ترین انقلاب در طول تاریخ دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برآمده از حضور و بطن مردم است و مردمی‌ترین انقلاب کلاسیک در طول تاریخ مربوط به انقلاب اسلامی ایران و به دست مردم و با رهبری‌های حضرت امام (ره) است.

وی افزود: نگاه به جریانات سیاسی مفهومی و تشکلاتی است احزاب نمایندگان سازمان یافته‌ای از بطن جامعه هستند که با ساختار قدرت همراهی دارند و در کنار آن اخذ مطالبات مردم و وارد کردن این مطالبات به موتور  حکومت را عهده دار هستند.

سیوانی با اشاره به نقش آفرینی‌های ویژه احزاب و سیاسیون در جامعه امروزی ایران تصریح کرد: نقش نخبگان در قدرت سیاسی حاکم و تاثیر سیاسیون و حزب‌ها در امنیت عام جامعه فوق‌العاده مهم و نقشی اصلی و محوری است

در این مراسم هوشنگ عطاپور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی زمان‌های نیز گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، مردم همیشه در صحنه‌های مختلف با حضور و مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی خود، صحنه‌های ماندگاری را رقم زده‌اند.

وی افزود: در جوامع توسعه یافته مشارکت اجتماعی مردم مبنای پیشرفت تعریف می‌شود و دلیل فعالیت سمن‌ها و تشکیل آن‌ها براساس همین توسعه سمن‌ها است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: باید برای اقتصادی کردن فرهنگ، دست به تولید کالای فرهنگی زد و سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از اقتصادی کردن فرهنگ جهت توسعه فرهنگی است.

عطاپور گفت: تمامی موانع قانونی، حقوقی و قضایی موجود در راه ایجاد سمن‌ها رفع می‌شود تا شاهد افزایش این سازمان‌ها برای افزایش مشارکت اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی باشیم


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار