تحقق آرزوی 8 ساله مردم گرمسار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های این دانشگاه در ایام دهه فجر پرداخت
کد خبر: ۱۶۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 24 January 2016
به گزارش تابناک سمنان، : مهدی شادنوش پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، ضمن اشاره به اینکه شش پروژه بهداشت و درمان با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.
طرح های گرمسار
مهدی شادنوش در ادامه  اظهار داشت : مهمترین طرح بیمارستان 164 تخت‌خوابی گرمسار و یکی از زیباترین بیمارستان‌های کشور است، که برای ساخت این بیمارستان بالغ بر 350 میلیارد ریال  و برای تجهیز ان بیش از 120 میلیارد ریال هزینه شده است.. وی با اشاره به اینکه مسکن و شهرسازی مجری ساخت بیمارستان بود و تجهیز و بهره‌برداری آن برعهده دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بوده است، افزود: پروژه ساخت بیمارستان گرمسار از سال 86 با زیربنایی 13 هزار مترمربعی کلید خورد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: این بیمارستان با 16 تخت آی.سی.یو و 46 پزشک متخصص به ارائه خدمت پزشکی و درمانی به مردم شهرستان گرمسار خواهد پرداخت و ظرفیت مناسبی نیز در مدیریت تصادفات با توجه به اینکه در محل عبور زائران حرم رضوی از استان‌های هم‌جوار به مشهد مقدس است، خواهد داشت.
 طرح های دامغان
 شادنوش از دیگر طرح‌هایی که به طور ویژه در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید را مرکز تصویربرداری بیمارستان ولایت دامغان نام برد و بیان کرد: این مرکز توسط یکی از خیران با مبلغ 75 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که در آن از به‌روزترین و بهترین تجهیزات تصویربرداری، دستگاه ام.آر.آی، سی‌تی‌اسکن و سنجش تراکم استخوان و دیگر موارد مورد نیاز به کار گرفته شده است. وی خاطرنشان کرد: داروخانه شبانه‌روزی بیمارستان ولایت شهرستان دامغان نیز در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.
طرح های سمنان، سرخه و مهدیشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: بالغ‌بر 110 میلیارد ریال اعتبار مربوط به پروژه‌های جدید است که فعالیتشان آغاز می‌شود که از جمله آن کلینیک ویژه شهرستان سمنان با زیربنای یک‌هزار و 500 مترمربع است که یکی از بزرگ‌ترین کلینیک ویژه‌های سطح استان سمنان خواهد بود و همچنین در شهرستان‌های سرخه و مهدی‌شهر نیز ساخت این کلینیک ویژه در ابعادی کوچک‌تر آغاز خواهد شد. شادنوش عنوان کرد:‌ ساخت خوابگاه 400 نفره‌ای در دانشگاه پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز از دیگر طرح‌هایی است که در ایام دهه فجر آغاز می‌شود. وی در خصوص طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: در دو سال گذشته مراجعات به کلینیک‌ها 10 برابر شده است که گواه آن آمار و ارقام به ثبت رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: پیش از آغاز این طرح ماهانه 800 نفر به کلینیک‌ها مراجعه می‌کردند و اما امروز در ماه 9 هزار مراجعه‌کننده به کلینیک‌ها ثبت می‌شود و در حقیقت طرح ساخت کلینیک‌های ویژه در استان برای رفع همین معضلات و ارائه خدمات بهتر به مردم هم‌استانی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار