نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حمله عربستان به یمن بی اعتباری دموکراسی در جامعه جهانی را نشان داد.
کد خبر: ۱۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 28 March 2015
به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: از این حمله که با دستور آمریکا صورت گرفته معلوم می شود که رای مردم و قوانین بین الملل هیچ جایگاهی در نگاه آمریکایی ها و جامعه به اصطلاح جهانی ندارد و نهادهای بین المللی مثل سازمان ملل و شورای امنیت ابزار دست آنهاست.

او گفت: آمریکایی ها پس از مایوس شدن از داعش و بعد از شکست در عراق و سوریه برای جبران این شکست ها جبهه حمله نظامی در یمن را باز کرده اند.

وی همچنین با بیان این که شورای امنیت سازمان ملل مسوولیت حفظ صلح و امنیت جهانی را بر عهده دارد ، سکوت و بلکه حمایت برخی از اعضای آن از جنایت عربستان را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: با این اقدام اعتبار نهادهایی مثل سازمان ملل و شورای امنیت از بین رفت و دیگر هیچ ملت و دولتی مطمئن نیست که تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن نقض نشود.

خطیب جمعه اردبیل با بیان این که انصار الله یمن درصدد برگزاری انتخابات و تعیین نوع حکومت با رای مردم بود بیان کرد: آمریکا و اروپا و اذناب آنها چرا از انتخابات و رای مردم می ترسند و هر ملتی را به رای خودشان واگذار نمی کنند.

وی کشورهای عربی همراه عربستان را کشورهایی دانست که در اثر ارتزاق از دلارهای سعودی فاقد استقلال سیاسی هستند و همراهی آنها با دولت عربستان هیچ ارزشی ندارد و عربستان را از انزوا در حمله بیرون نمی آورد.

امام جمعه آیت الله عاملی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ملحق شدن ترکیه به عربستان و تعریض های ناروا به ایران ، به وزارت امور خارجه توصیه کرد در زمینه سفر قریب الوقوع ایشان به ایران تجدید نظر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار