استاندار کردستان مطرح کرد
استاندار کردستان گفت: بحث دستفروشی در استان کردستان همواره مطرح است، اما ساماندهی آن کار ساده‌ای نیست و تا برای دستفروشان اشتغال ایجاد نشود نمی‌توان امیدی به ساماندهی آنها داشت.
کد خبر: ۱۶۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 25 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در کارگروه گردشگری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: شاد کردن جامعه با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و احیای فرصت‌های این ایام به منظور بهره‌گیری بیشتر امری ضروری است.

وی گفت: باید با اتخاذ ساز و کارهای مناسب، کاری کنیم که فضایی شاد همراه با احیای سنت‌های خوب نوروزی را فراهم سازیم که بسیاری از آنها در جامعه امروزی به فراموشی سپرده شده‌اند.

استاندار کردستان تصریح کرد: دیدگاه مثبت و موافقی نسبت به ایجاد نمایشگاه‌های نوروزی عرضه کالاهای مختلف ندارم، چون بازاریان در طول سال، مالیات، عوارض و مسائل دیگر را به امید بهره‌گیری از ظرفیت روزهای آخر سال پرداخت می‌کنند، اما با ایجاد نمایشگاه‌های مختلف گاهاً این ظرفیت از آنها گرفته می‌شود.

وی گفت: بحث دستفروشی در استان کردستان همواره مطرح است، اما ساماندهی آن کار ساده‌ای نیست و تا برای دستفروشان اشتغال ایجاد نشود نمی‌توان امیدی به ساماندهی آنها داشت.

زاهدی به اجرای طرح پیاده‌راه در برخی خیابان‌های شهر سنندج اشاره کرد و افزود: اجرای موقت این طرح به منظور اجرای طرح نوروزی، نباید در ذهن مردم بماند چرا که شاید موفقیتی در اجرای این طرح حاصل نشود.

وی خاطر نشان کرد: نباید این ذهنیت را در مردم ایجاد کنید که می‌خواهیم به صورت آزمایشی طرح پیاده‌راه را در مرکز شهر سنندج اجرا کنیم.

استاندار کردستان برگزاری جلسه تخصصی پیرامون برنامه‌ریزی برای برگزاری طرح بازار نوروزی را با مشارکت برخی دستگاه‌های متولی مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ستاد و یا کارگروهی برای برنامه‌ریزی برگزاری کیفی این طرح در شهرستان‌های استان تشکیل شود و بر اساس شرایط منطقه این طرح به اجرا درآید.

وی همچنین بر مدیریت مباحث چهارشنبه‌سوری و شب نوروز تاکید کرد و افزود: باید با انتخاب چندین مکان که کنترل آن امکان‌پذیر است ضمن ایجاد محیطی شاد و جلوگیری از فراموش شدن سنت‌ها، مانع بروز هر نوع مشکل برای مردم شد.

زاهدی در مورد خانه‌های روستایی و اهمیت شناساندن این ظرفیت‌ها به منظور جذب گردشگران به استان، تصریح کرد: می‌توان از فضاهای مجازی برای نیل به این هدف استفاده کرد.

وی گفت: گروه‌های گردشگری استان کردستان در فضای شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود تا با عکس، فیلم و یا موارد مکتوب ظرفیت‌های گردشگری استان را معرفی کرد که این مهم در جذب گردشگر به استان نقش بسزایی خواهد داشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه اولویت اسکان مهمانان نوروزی باید به بخش خصوصی داده شود، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته کمتر به این حوزه توجه شده است.

وی گفت: شهرداری‌ها نیز باید تا جایی که امکان دارد اماکنی را برای اسکان مسافران نوروزی به استان انتخاب کنند که امکانات مورد نیاز از جمله سرویس‌ بهداشتی مناسب را دارا باشند.

زاهدی افزود: تا حد امکان از برپایی چادر در پارک‌ها و اماکن عمومی ممانعت کرد تا جدای از ایجاد منبع درآمدی برای شهرداری‌ها، بستر خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و گردشگران نیز فراهم شود.

وی در مورد پروژه تله‌کابین آبیدر نیز اظهار کرد: شهرداری نسبت به تامین مبلغ مورد نیاز پرداختی به شرکت مجری اقدام کند و ما نیز سال آینده آن را حمایت خواهیم کرد.

استاندار کردستان همچنین بر تعیین‌تکلیف پروژه دوکانان بانه تاکید کرد و گفت: ظرف 10 روز آینده باید به صورت کامل موانع و مشکلات اجرای این طرح برطرف شود چون این طرح سرمایه‌گذاری و ارزآوری بالایی دارد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار