دو نگارخانه و 1 نمایشگاه در ایام دهه فجر آماده افتتاح است .
کد خبر: ۱۶۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 25 January 2016
علی اکبر نصرآبادی گفت : نگارخانه نسخه اصلی تمبرهای چاپ شده بعد از انقلاب، نگارخانه چاپار و نمایشگاه رادیو در موزه آماده افتتاح در ایام دهه فجر است .

بوی افزود : بعد از انقلاب اسلامی 753 تمبر به چاپ رسیده که اکنون نسخه اصلی این تمبرها با مدارک انتشار از جمله امضای اصلی وزرا در موزه ارتباطات گردآوری و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی گفت: به جرات می توان گفت که این نگارخانه در خاورمیانه و حتی جهان کمتر وجود دارد .

نصرآبادی به نگارخانه چاپار نیز اشاره کرد و افزود: در این نگارخانه حدود 50 تابلو وجود دارد که متعلق به اموال موزه است و آثار پیشکسوتان و هنرمندانی مانند امیرخانی ، شیرازی و فلسفی در آن دیده می شود که آثار نفیسی هستند.

رئیس موزه ارتباطات با اشاره به فضای نگارخانه گفت : معماری نگارخانه خود به تنهایی فضای جذابی است که که می تواند علاقمندان زیادی را به خود جلب کند . 

نصر آبادی درباره نوع آثاری که در این نگارخانه به نمایش درخواهند آمد نیز تصریح کرد : تعدادی از آثار به نمایش در آمده موضوعات پستی دارند و تعداد دیگر با موضوعات آزاد هستند ، درعین حال در این نگارخانه تعدادی تابلو خط نیز ارائه خواهد شد .
  
وی همچنین به نمایشگاه رادیو در موزه ارتباطات اشاره کرد و گفت :  نمونه هایی از رادیوهایی که از 80 سال گذشته  وارد ایران شده اند، در این سالن نگهداری می شود که از جمله آنها می توان به رادیویی نفتی، اشاره کرد.

نصرآبادی محل استقرار این سه نمایشگاه جدید در موزه ارتباطات را بال مرکزی موزه عنوان کرد و افزود : در این بخش از موزه همچنین بخش اداری موزه نیز ساماندهی شده است .
 رئیس موزه ارتباطات همچنین گفت : به زودی باجه های پست و پست بانک نیز در موزه راه اندازی می شود تا بازدیدکنندگان بخصوص جهانگردان به راحتی بتوانند از خدمات این باجه ها از جمله تهیه تمبرهای یادبود و خدمات مالی استفاده کنند . 

نصرآبادی تعامل با سازمان هایی چون زیبا سازی شهرداری تهران و دانشگاه هنر را از دیگر اقدامات انجام شده در این موزه اعلام کرد و گفت: 3 پنل اجرایی میدان مشق در این موزه برگزار و ضمن معرفی میدان مشق، مشکلات موجود با حضور متخصصان بررسی شد.

وی تصریح کرد:‌ اگر درهای باغ ملی پس از بازسازی به روی مردم گشوده شود، کسب و کار موزه رونق می گیرد.

رئیس موزه ارتباطات ادامه داد: اگر شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند پنج شنبه و جمعه به موزه مراجعه داشته باشند، علاقه مندان بیشتری می توانند از این موزه بازدید کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار