معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: کاهش صادرات سنگ‌آهن در پی کاهش قیمت این ماده معدنی در بازارهای جهانی است.
کد خبر: ۱۶۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 25 January 2016

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: کاهش صادرات سنگ‌آهن در پی کاهش قیمت این ماده معدنی در بازارهای جهانی است.

به گزارش ایسنا"محمد خاکی" با بیان اینکه قیمت هر تن سنگ‌آهن در بازارهای جهانی 20 دلار است، اظهار کرد: کاهش صادرات سنگ‌آهن فقط مختص استان همدان نیست بلکه در کل دنیا قیمت این ماده معدنی کاهش یافته و همین مسأله باعث کاهش صادرات شده است چرا که هزینه‌های حمل آن به بندر بیشتر از قیمت خرید است.

وی تصریح کرد: کشور چین یکی از بهترین بازارهای سنگ‌آهن ایران بود که متاسفانه در حال حاضر بازار دیگری پیدا کرده و سنگ‌آهن مورد نیاز خود را از برزیل و استرالیا تأمین می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 283 معدن فعال در استان همدان وجود دارد که در استخراج 23 نوع ماده معدنی فعالیت می‌کنند.

خاکی با اشاره به اینکه استخراج واقعی معادن استان در سال‌جاری تا کنون 6.5 میلیون تن بوده است، بیان کرد: امسال 10 پروانه بهره‌برداری در استان همدان صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 6 معدن دیگر مجوز بهره‌برداری اخذ کنند که این تعداد معدن در گروه مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزئینی قرار دارند.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درخصوص صادرات مواد معدنی، اظهار کرد: صادرات معدنی استان در 9 ماهه امسال 60 هزار تن به ارزش 3 میلیون و 100 هزار دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد وزنی و 76 درصد رشد ارزشی دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون صادرات ماده معدنی خام از استان صورت نگرفته و 55 هزار تن کنسانتره به ارزش 2 میلیون و 860 هزار دلار صادر شده است.

خاکی خاطرنشان کرد: طبق آمار گمرک استان همدان صادرات سیمان در 9 ماهه گذشته 8 درصد رشد وزنی و از نظر ارزشی 11درصد کاهش داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار