مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل گفت: در نظر داریم باهدف بهبود کیفی تولیدات حوزه شعر و موسیقی محافل شعر و موسیقی به‌صورت ماهانه یا دو هفته یکبار در این استان برگزار کنیم.
کد خبر: ۱۶۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 25 January 2016
امیر رجبی در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: در چند سال اخیر کارگاه‌های آواز و موسیقی در حوزه هنری استان برگزار می‌شود که موجب شده هنرمندان مستعد به سمت این کارگاه‌ها جذب شده و نسبت به ارتقا توانمندی خود اقدام کنند.

وی با تأکید به خلأ برنامه‌های تربیت هنرمندان موسیقی و آواز افزود: حوزه هنری حمایت از شاخه‌های هنری مختلف ازجمله موسیقی و آواز را در دستور کار دارد و به همین منظور برگزاری محافل شعر و موسیقی را برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل حوزه هنری استان بابیان اینکه از ابتدای سال یک محفل شعر و موسیقی در استان برگزارشده است، تصریح کرد: دومین محفل شعر و موسیقی هشتم بهمن‌ماه سال جاری در محل ساختمان حوزه هنری برگزار خواهد شد.

به گفته رجبی این محفل که با حضور استاندار اردبیل ساعت ۱۸ عصر برگزار می‌شود برای اولین بار یکی از گروه‌های موسیقی سنتی اردبیل معرفی می‌شوند.

وی ترکیب این گروه را شامل آقایان یوسف محمدی در آواز، بهمن حیدری در سنتور، پیمان اسلامی در ویولن و سیاوش حیدری در ضرب عنوان کرد.

مدیرکل حوزه هنری استان حمایت از هنرمندان جوان را از اهداف محافل شعر و موسیقی دانست و تأکید کرد: علاوه بر این از پنج نفر از شعرای جوان که در کارگاه‌های شعر سرایی حوزه هنری اقدام به تولید اثر کرده‌اند به‌منظور قرائت شعر دعوت شده است.

رجبی خواستار توجه سایر نهادهای فرهنگی به حمایت از هنرمندان جوان شد و تأکید کرد: به‌واسطه هنر می‌توان نسبت به تلطیف جامعه و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم غنی همت کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار