سرهنگ پاسدار "شعبان ترک نیا" گفت:در راستای دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق و کابل های هوائی در ملایر، طی تصمیم موفق قرارگاه مبارزه با سرقت و حضور میدانی پلیس در نقاط از پیش تعیین شده،ماموران کلانتری جوکار در حین گشت زنی موفق به شناسائی یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند.
کد خبر: ۱۶۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 25 January 2016

فرهنگ سازي عامل كاهش تصادفات

رئيس پليس راهور استان، فرهنگ سازي و برخورد با تخلفات رانندگي را دو بازوي ارتقای انضباط ترافيكي و كاهش تصادفات رانندگي برشمرد.

"حسين طلائي" يكي از اهداف اجرائي اين طرح را علاوه بر آموزش رانندگان و كاركنان سازمان ها، اطلاع رساني و آموزش مراجعان به اين دستگاه ها و نهادها عنوان كرد و گفت: با هماهنگي انجام شده بروشورهای آموزشی در محل ديد مراجعان و كاركنان ادارات نصب شد.

این مقام انتظامی افزود: محتوای پوسترها و بروشورهای آموزشی، علل تصادفات رانندگي و آسيب هاي ناشي از آن در نظر گرفته شده است و پوسترها در خصوص استفاده از كلاه و كمربند ايمني، عدم استفاده از تلفن همراه حين رانندگي، سرعت غير مجاز، حركات مارپيچ، سبقت غير مجاز و ... طراحي كه توسط اين يگان در بين دستگاه هاي مختلف استان توزيع شده است .

اين مقام انتظامي فرهنگ سازي را در كنار برخورد با تخلفات رانندگي دو بازوي ارتقای انضباط ترافيكي و كاهش تصادفات رانندگي دانست و اظهار اميدواري كرد ارتقای فرهنگ ترافيك در جامعه منجر به كاهش تخلفات و تصادفات رانندگي می شود.


توقیف 43دستگاه وسائط نقلیه متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد از توقیف 43دستگاه وسائط نقلیه مزاحم و متخلف خبر داد.

سرهنگ "داود علی بخشی" در تائید این خبر بیان داشت: در پی استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه منطقه ای که با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان انجام می شود، یگان های انتظامی شهرستان اسدآباد با بهره گیری از توان و امکانات موجود به اجرای طرح های مربوطه پرداخت.

این مقام انتظامی افزود: در راستای اجرای اینگونه طرح ها، انتظامی شهرستان به توفیقات و کشفیات چشمگیری از جمله؛ کشف مواد مخدر، دستگیری معتادان تابلو و خرده فروش، سارق و جمع آوری اقلام ضدفرهنگی و تجهیزات ممنوعه و همچنین توقیف وسائط نقلیه مزاحم و متخلف دست یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر جمع آوری تعدادی اقلام ضد فرهنگی و ممنوعه، تعداد 3نفرسارق، 12نفر معتاد و خرده فروش موادمخدر، 2نفر مجلوب به همراه 20نفردر حوزه های مختلف جرائم دستگیر و مقدار 663گرم انواع مواد مخدر کشف و تعداد 43دستگاه وسائط نقلیه مزاحم و متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در خاتمه ضمن قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس، در راستای اجرای طرح های انتظامی، مشارکت آنان را تاثیر گذار دانست و بر استمرار آن تاکید نمود.


کالای قاچاق در راه ماند

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از تصادف یک دستگاه خودروی حامل 14هزار نخ سیگار قاچاق خبر داد.

سرهنگ "محسن اقبالیان" در تشریح این خبر بیان داشت: روز گذشته گشت انتظامی پاسگاه شهرک که به صورت فعال در حال انجام گشت انتظامی و پیشگیرانه در سطح حوزه استحفاظی پاسگاه بود، از بروز یک فقره تصادف بین دو دستگاه سواری در یکی از محورهای مواصلاتی محدوده گشت با خبر و بلا فاصله در محل حادثه حاضر شدند.

این مقام انتظامی افزود: یکی از خودروها، خودروی سواری سمند بود که در بررسی اولیه، ماموران به خوروی مذکور مشکوک و پس از بازرسی از آن تعداد 14هزار نخ سیگار قاچاق که به صورت ماهرانه ای در داخل خودرو جاسازی شده بود را کشف و به همراه خودرو و متهم به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان گفت: متهم ضمن تشکیل پرونده به همراه کالای کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


اعتراف سارقان سیم دزد

فرمانده انتظامی شهرستان "ملایر" از متلاشی شدن باند سارقان حرفه ای سیم برق و کابل های هوائی با اعتراف به 24فقره سرقت توسط پلیس ملایر خبر داد.

سرهنگ پاسدار "شعبان ترک¬نیا" با اعلام این خبر گفت: در راستای دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق و کابل های هوائی در شهرستان ملایر، طی تصمیم موفق قرارگاه مبارزه با سرقت و حضور میدانی پلیس در نقاط از پیش تعیین شده، ماموران کلانتری جوکار در حین گشت زنی موفق به شناسائی یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند.

این مقام انتظامی افزود: مأموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: با تلاش اکیپ های دیگر اعزامی تعداد دو نفر دیگر در حین اقدام به سرقت سیم برق و کابل های هوائی در این منطقه شناسائی و دستگیر شدند که با بررسی به عمل آمده معلوم شد هر سه نفر همدست هستند.

سرهنگ پاسدار ترک نیا گفت: سه متهم دستگیر و برای بازجویی در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند که نامبردگان به 24فقره سرقت از تعداد 17 روستای شهرستان ملایر اعتراف کردند.

وی در خاتمه افزود: از سارقان دستگیر شده، ابزار و آلات مربوط به سرقت سیم برق کشف که با تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.


ديدار مردمی فرمانده انتظامي

فرمانده انتظامي استان به همراه جمعي از روسا و معاونان با حضور در دفتر نظارت همگاني به صورت حضوري و تلفني با مردم گفت و گو و به مشكل آنان رسيدگي مي‌كند.

در راستاي پاسخگويي به نظر، انتقاد، ديدگاه‌ها و مشكل مردمي در خصوص عملكرد پليس روز دوشنبه 5بهمن ماه، فرمانده انتظامي استان همدان به همراه رؤساي بازرسي، پليس راه و راهور،آگاهی، فرمانده انتظامي شهرستان همدان، معاون نیروی انسانی و سرپرست وظيفه عمومي استان در دفتر نظارت همگاني 197 حضور به هم مي‌رسانند.

گفتني است، اين جلسه از ساعت 10 صبح در محل دفتر نظارت همگاني واقع در خيابان شريعتي - چهار راه كبابيان- پلاك 56 برگزار مي شود و تا ساعت 12ظهر همان روز ادامه دارد.

يادآوري مي شود، شهروندان مي‌توانند با مراجعه حضوري به آدرس فوق و تماس تلفني با شماره تلفن 197 مشكل خود را با مسئولان مربوطه در ميان گذاشته و پاسخ لازم را دريافت كنند.


کشف قاچاق دو ميلياردی

رییس پلیس آگاهی استان از کشف 2محموله قاچاق، به ارزش دو میلیارد و هشتصد و سی میلیون ریال در همدان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعی" گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان موفق شدند از ابتداي سال جاري تا کنون، سه محموله کالای قاچاق را توقيف نمايند.

این مقام انتظامی از کشفیات کالای قاچاق خبر داد و افزود: 318دستگاه گوشي تلفن همراه- 22.557 عدد لوازم آرايشي و بهداشتي- 18.930 عدد قرص- 6.485 ثوب البسه- 5.780 عدد نخ بخيه و 80 رشته ساعت مچي از قاچاقچیان کشف شد که ارزش تقریبی آنها دو ميليارد و سيصد ميليون ريال بود.

سرهنگ زارعی ادامه داد: مأموران ما در یک عملیات دیگر موفق شدند با تشديد اقدامات کنترلي از یک دستگاه خودروی کاميون در ايستگاه شهيد زارعي تعداد 1.674 ثوب البسه- 168عدد لوازم آرايشي و بهداشتي – 105 عدد لوازم خانگي – 6 عدد تجهيزات پزشکي – 3عدد شوکر الکتريکي- 412 عدد ساعت مچي – 3.330 عدد قرص – 9عدد دوربين شکاري – 200عدد چسب زنبور داري- 128عدد کيف و کوله پشتي با ارزش چهارصد ميليون ريال کشف و ضبط نمایند.

وی گفت: در این رابطه دو نفر دستگیر شدند و تحقیقات پلیس در راستای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان همچنان ادامه دارد.

سرهنگ زارعی در پایان گفت: طی جلسه تعامل با ائمه جماعات که با حضور رئيس سياست گذاري ائمه جماعات استان همدان برگزار شد، حاج آقا سيد "صادق حسيني" از زحمات شبانه روزي كاركنان پليس آگاهي استان همدان قدر دانی کرد و برای تعامل هر چه بهتر با نيروي انتظامي اعلام آمادگی نمود .

گفتنی است در بازرسی از یک دستگاه خودروی اتوبوس در ایستگاه شهید زارعی نیز مقدار 240کيلوگرم انواع البسه دست دوم - 194عدد لوازم آشپز خانه (قابلمه) با ارزش يکصد و سي ميليون ريال کشف و متهم دستگير شد.


دستگیری سارقان در حین سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير گفت: در يک اقدام پليسي، 5سارق ناکام ماندند.

سرهنگ پاسدار "شعبان ترک نيا" با اعلام اين خبر گفت: ماموران ما پس از دريافت خبري مبني بر اينکه چند نفر سارق قصد سرقت از يک باب مغازه دارند، بلافاصله وارد عمل شدند.

اين مقام انتظامي افزود: مأموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و 3 نفر سارق را حين سرقت دستگير کردند.

سرهنگ ترک نيا ادامه داد: مأموران ما در يک مأموريت ديگر حين گشت زني در سطح شهر دو نفر سارق را حين سرقت از يک دستگاه خودروي سواري شناسائي و دستگير و در بازرسي از آنها تعدادي لوازم مسروقه خودرو کشف و ضبط کردند.

وي در خاتمه افزود: در اين رابطه پرونده قضائي تشکيل و هر 5نفر سارق جهت برخورد قانوني تحويل مراجع قضائي شدند .


توقيف خودروهای متخف در فامنين

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين از توقيف 10دستگاه خودرو با بيش از 180 ميليون ريال خلافي طي هفته گذشته در فامنين خبر داد.

سرهنگ "بزرگعلي نوري" اظهار داشت: ماموران ما طي هفته گذشته هنگام كنترل وضعيت تردد در فامنين 10دستگاه خودروي متخلف که داراي خلافي پرداخت نشده بودند به استناد ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات راهور توقيف و روانه پارکينگ کردند.

اين مقام انتظامي در تشريح اين خبر ادامه داد: طبق قانون، در صورتي كه مبلغ جريمه خودرويي به 10ميليون ريال برسد پليس راهنمايي و رانندگي مراتب را به مالك خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت يك ماه از تاريخ ابلاغ، مالك خودرو نسبت به پرداخت جريمه اقدام نكند، خودرو توقيف و از تردد آن جلوگيري خواهد شد.

وي افزود: ‌با استعلام صورت گرفته مشخص شد مبلغ خلافي 10دستگاه خودروي مذکور که شامل؛ يک دستگاه زانتيا، 5دستگاه کاميون، يک دستگاه اتوبوس و سه دستگاه پژو405 بودند، در مجموع 180ميليون ريال بود و اين مقدار جريمه تاکنون توسط رانندگان پرداخت نشده كه به موجب قانون خودروهاي توقيفي روانه پاركينگ شدند.

سرهنگ نوري در ادامه گفت: مأموران پليس راهور فامنين تعداد 2جلد گواهينامه رانندگي را به علت داشتن 42نمره منفي و مثبت بودن تست اعتياد به استناد مواد 10 و 7 از قوانين رسيدگي به تخلفات راهور توقيف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين در پايان بيان داشت: با اجراي طرح هاي مختلف در سطح شهرستان به هيچ وجه به رانندگان متخلف و قانون گريز اجازه طي مسير داده نمي شود و رانندگاني که اقدام به هنجارشکني و يا تبليغ مظاهر فرهنگ غرب کنند و يا قصد اشاعه آن را داشته باشند، به شدت برخورد خواهد شد.


توقيف تندر 90 با خلافي بيش از 50 ميليون ريال

رئيس پليس راه استان از توقيف يك دستگاه سواري تندر 90 با خلافي بيش از 50 ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ "مهدي شاکري" گفت: مأموران پليس حين انجام وظيفه در پليس راه "همدان- کرمانشاه" يک دستگاه خودروي تندر 90 را به دليل عدم استفاده راننده از کمربند ايمني متوقف کردند.

اين مقام انتظامي افزود: در استعلام صورت گرفته، مشخص شد که اين خودرو داراي 50 ميليون و 400 هزار ريال خلافي پرداخت نشده است؛ با روشن شدن اين امر خودرو براي پرداخت ديون دولتي و سير مراحل قانوني به پارکينگ منتقل شد.

شاکري خاطرنشان كرد: هدف پليس از اعمال قانون اين است که رانندگان با توجه بيشتري قوانين و مقررات را رعايت كرده و سهم خود را در تأمين امنيت راه ها ايفا کنند و با رعايت قوانين الگوهاي عملي مناسبي براي فرزندان خود در آينده باشند.


گرفتاری باطری دزد در دام پلیس اسدآباد

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد از دستگيري يک سارق حين سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "داود علي بخشي" گفت: مأموران ما در پي اخبار واصله از طريق فوريت هاي پليس110 مبني بر سرقت از مخابرات يکي از روستاهاي تابعه، بلافاصله وارد عمل شدند.

اين مقام انتظامي افزود: مأموران عوامل گشت پاسگاه انتظامي بخش پيرسلمان(آجين) به محل مورد نظر اعزام و متهم را حين سرقت دستگير کردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از محل، تعداد 12عدد باطري بزرگ به همراه مقدار زيادي اقلام و تجهيزات مخابراتي کشف و متهم به همراه اقلام مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به اداره پليس آگاهي منتقل شد.

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد در خاتمه با اظهار اينکه متهم با صدور حکم قضايي روانه زندان شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک از طريق فوريت هاي پليس110 با مأموران ما در ارتباط باشند و موارد را به پليس اطلاع دهند.


کشف محموله قاچاق در همدان

رئيس پليس آگاهي استان از کشف محموله قاچاق، به ارزش دو ميليارد و 830 ميليون ريال در همدان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان موفق شدند از ابتداي سال جاري تا کنون، سه محموله بزرگ کالاي قاچاق را توقيف کنند.

اين مقام انتظامي افزود: يکي از محموله هاي قاچاق توقيف شده، شامل 318 دستگاه گوشي تلفن همراه، 22 هزار و 557 عدد لوازم آرايشي و بهداشتي، 18 هزار و 930 عدد دارو، 6 هزار و 485 ثوب البسه، پنج هزار و 780 عدد نخ بخيه و 80 رشته ساعت مچي از قاچاقچيان بود که ارزش تقريبي اين کالاها، دو ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد شد.

زارعي ادامه داد: مأموران در عملياتي ديگر موفق شدند با تشديد اقدامات کنترلي از يک دستگاه کاميون در ايستگاه شهيد زارعي، کالاهاي قاچاق ديگري به ارزش چهارصد ميليون ريال نيز کشف کنند؛ همچنين در اين ايستگاه و در بازرسي از يک دستگاه اتوبوس نيز 240کيلوگرم انواع البسه دست دوم با ارزش 130 ميليون ريال کشف شد.

وي گفت: در اين رابطه دو نفر دستگير شدند و تحقيقات پليس در راستاي شناسايي و دستگيري ديگر متهمان همچنان ادامه دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار