شهردار همدان بابیان اینکه اولویت شهرداری همدان تکمیل پروژه های نیمه تمام تا پایان سال جاری است، تاکید کرد: بودجه شهرداری همدان در سال آینده ۶۷۰ میلیارد تومان خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 26 January 2016
 شهردار همدان بابیان اینکه اولویت شهرداری همدان تکمیل پروژه های نیمه تمام تا پایان سال جاری است، تاکید کرد: بودجه شهرداری همدان در سال آینده ۶۷۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش مهر، لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری همدان با سقف ۶۷۰ میلیارد تومان تدوین و توسط شهردار همدان به شورای شهر تقدیم شد.

سید مصطفی رسولی صبح سه شنبه در صحن شورای شهر همدان از افزایش ۵ درصدی بودجه سال ۹۵ شهرداری همدان نسبت به سال ۹۴ خبر داد و گفت: بودجه شهرداری همدان از ۶۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۶۷۰ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۹۲۱ هزار تومان افزایش یافته و هزینه ها و درآمدهای شهرداری باید مدیریت شود.

وی همچنین ادامه داد: از این مقدار بودجه ۲۲۳میلیارد تومان اعتبار عمرانی، ۱۷۰میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری و ۱۴۹میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان اعتبار نیز به سازمان های زیرمجموعه شهرداری تعلق می گیرد.

رسولی همچنین تاکید کرد: در این راستا باید اعتبارات منصفانه تخصیص داده شود و تا حدامکان در بخش حمل و نقل برون شهری درآمد زایی صورت گیرد.

بخش اعظمی از هزینه‌های جاری شهرداری همدان صرف پرداخت حقوق می‌شود

وی با بیان اینکه در یک مقطع ۳ماهه از مازاد درآمدهای مطالبه شده شهرداری پاداش حوزه های مختلف تامین خواهد شد به افزایش ۱۲ درصدی حقوق براساس بودجه کشور عنوان کرد: بخش اعظمی از هزینه‌های جاری شهرداری همدان برای پرداخت حقوق به ۲۴۰۰ نفر صرف می‌شود که اگر براساس قانون بودجه کشور عمل می‌شد افزایش بودجه شهرداری همدان بیش از این میزان بود.

رسولی با تاکید بر نظارت بر عملکرد کاری بودجه شهرداری گفت: باید پیوست بودجه در حوزه های شهرداری مستند سازی شود.

وی با تاکید براینکه سازمان های ذی ربط مجاز نیستند بیش از بودجه مصوب شده خود هزینه ای لحاظ کنند، افزود: هوشمندسازی پارکینگ های شهری باید با تکنولوژی های نرم افزاری روز اتفاق بیفتد تا هزینه های اضافی کاهش یابد.

شهردار همدان همچنین با بیان اینکه امیدواریم در نشست‌های کارشناسی کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر همدان با دفاع مناسب بودجه پیشنهادی سال آینده را تصویب کنیم، عنوان کرد: اگر بودجه امسال شهرداری همدان به طور کامل محقق نشده دلیلی بر درنظر نگرفتن افزایش نیست و در ضمن این بودجه پیشنهادی است که اعضای شورای شهر می‌توانند تغییراتی در آن داشته باشند.

۶۵ تا ۷۰ درصد بودجه ۹۴ شهرداری همدان تا پایان امسال محقق می شود

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود ۶۵ تا ۷۰ درصد بودجه ۹۴ شهرداری همدان تا پایان امسال محقق شود، بیان کرد: باید به این مسئله نیز توجه داشت که تا پایان امسال تنها ۲۰ درصد درآمدهای سرفصل پروانه‌ها محقق می‌شود بنابراین پروژه هایی که بیش از ۴۰ درصد از اتمام آن باقی مانده درمناقصه مجدد قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بابیان اینکه خبرنگاران باید در جلسات علنی شورای شهر همدان حضور فعال داشته باشند، گفت: باید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی قدم ویژه ای برداریم و در این راستا از همکاری و تعامل اداره ها کمک بگیریم.

علی اکبر نظری با بیان اینکه آنچه ضرورت ها را ایجاد می کند باید ملاک قرار گیرد، گفت: امیدواریم امسال سال پر ریاضتی نباشد اما باید کمر همت را ببندیم و با چالش ها روبه رو شویم.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز بر احیا بافت‌ها و بناهای تاریخی شهر تأکید کرد و گفت: باز زنده سازی محله‌های قدیمی همدان مستلزم هماهنگی ارگان هاست.

ابراهیم مولوی با تاکید بر اینکه بازآفرینی محلات فرسوده شهری در پروژه های مختلفی مطرح شده است، تاکید کرد: برخی پروژه ها در حد ابتدایی آن باقی مانده است.

وی هدف از این بازآفرینی را باز زنده سازی بافت فرسوده محلاتی چون «جولان» دانست و افزود: ساماندهی سکونت گاه های حاشیه شهر برنامه ریزی شده است.

اسکلت اصلی معابر منطقه جولان هنوز عمران و بهسازی را لمس نکرده است

وی با بیان اینکه در این زمینه هنوز پیشرفت چشم گیری نداشته ایم و در حد همین گزارش شهرداری برای احیا بافت فرسوده «جولان» مانده ایم، گفت: با وجود وام های کم بهره انبوه سازان و طرح های تشویقی شهرداری، برای کسب پروانه اقدام چشمگیری صورت نگرفته و اسکلت اصلی معابر منطقه جولان هنوز عمران و بهسازی را لمس نکرده است.

رئیس عمران و بهسازی شهری همدان نیز در این جلسه گفت: بازآفرینی محلات راه جدیدی برای احیا بافت های فرسوده است.

محمدرضا قرایی با بیان اینکه از سال ۸۵ ستاد توانمند سازی، طرح سکونت گاه های غیر رسمی را مطرح کرد، افزود: در راستای اجرای قانون احیا بافت های فرسوده، شاخص ها و راهبردها اصلاح شده و خروجی کار به استاندار نیز ابلاغ شده است.

وی همچنین ادامه داد: ۵ بافت فرسوده شهری نیاز به باز آفرینی دارد که شامل محدوده های روستایی، سکونت گاه های غیررسمی، بافت های فرسوده پیرامون شهر، محدوده های کارامدی شهر و مکان های تاریخی نابسامان است.

قرایی همچنین عنوان کرد: این مکان ها از محدوده های هدف باز آفرینی هستند که باید در سیاست دولت قرار گیرند.

رئیس عمران و بهسازی شهری همدان با اشاره به این مطلب که مسئولیت ستاد باز آفرینی در همدان را استاندار و در شهرها شهردار بر عهده گرفته است، اظهار داشت: متولیان ستاد باز آفرینی بافت های فرسوده باید خدمات نوسازی محلات فرسوده را توسعه دهند.

قرایی با بیان اینکه مسئولان ستاد بازآفرینی باید با ارائه بسته های حمایتی و تشویقی، مدیریت اجرایی پروژه ها و ارتقا زیرساخت ها را عهده دار باشند، گفت: اهداف اصلی از این طرح گسترش محدوده های نابسامان شهری، ارتقا کیفیت و ایمنی و پایداری ساخت و ساز شهری و ارتقا فرهنگ شهروندی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار