به گفته مدیر کل دامپزشکی استان زنجان طرح همیار دامپزشک در 95 روستای با سکنه و جمعیت دامی بالای زنجان همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.
کد خبر: ۱۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 26 January 2016

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمدرشید کرمی روز گفت: طرح «همیار دامپزشک» به منظور هماهنگی و ارتباط بیشتر بین دامداران و دامپزشکان در 95 روستای استان زنجان اجرا می شود.
وی اظهارکرد: با اجرای این طرح همه دامداران در سطح روستاهای محروم و دور افتاده می توانند خدمات دامپزشکی را برای جلوگیری و شیوع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام دریافت کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 95 روستای تعیین شده برای اجرای طرح «همیار دامپزشک»، روستاهایی با سکنه و جمعیت دامی بیشتری هستند.
کرمی افزود: همیاران دامپزشک باید ساکن روستا و مدرک تحصیلی دیپلم به بالا باشند و این همیاران با همکاری بخشداران هر منطقه انتخاب می شوند.
وی هدف از اجرای طرح همیار دامپزشک را اطلاع رسانی به دامداران و هماهنگی با آنان برای همکاری با اکیپ های دامپزشکی به منظور واکسیناسیون دام های سبک و سنگین خود در برابر انواع بیماری ها برشمرد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان یکی دیگر از اهداف این طرح را ارتقای خدمات دامپزشکی در بین دامداران و روستاهای این استان عنوان کرد و گفت: همیار دامپزشک رابطی بین دامداران و دامپزشکان است که می تواند به هنگام وقوع بیماری ها اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری انجام دهد و دامداران نسبت به بیماری و راه های مقابله با آن آگاهی داشته باشند.
کرمی تاکید کرد: در صورتی که بیماری دامی نیز در روستا و در بین دام های دامداران مشاهده شد، همیاران موضوع را به اداره ها و دامپزشکان اطلاع رسانی خواهند کرد.
وی با اشاره به دیگر برنامه های دامپزشکی در سطح استان زنجان خاطرنشان کرد: هم زمان با آغاز دهه فجر امسال واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین به صورت رایگان انجام خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از واکسیناسیون رایگان طیور بومی این استان خبر داد و گفت: روستاهایی که در اطراف مرغداری ها قرار دارند از اولویت بهره مندی از این طرح قرار دارند.
کرمی افزود: ویزیت رایگان دام های سبک و سنگین در روستاهای محروم و دور افتاده انجام و کلاس های آموزشی برای بانوان در خصوص بهداشت شیر و بیماری های تب مالت انجام خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار