معاون صنایع دستی ‌همدان از برپایی ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 28 March 2015

 معاون صنایع دستی ‌همدان از برپایی ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ علیرضا قاسمی ؛ با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی برپایی نمایشگاه‎‌های صنایع دستی در ایام نوروز است، اظهار داشت: در ایام نوروز در استان همدان ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی در تمامی شهرستان‌ها برای معرفی بهتر ظرفیتهای همدان برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ نمایشگاه از این تعداد در شهر همدان برپا شده است، نزدیک به ۵۰ غرفه عرضه صنایع دستی همدان و برخی استانهای دیگر در شهرستان همدان پیشبینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه تلاش شده تا نمایشگاه‌های صنایع دستی در اماکن گردشگری و تاریخی برپا شود، تصریح کرد: نمایشگاه‌های شهر همدان در آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، فرهنسرای الوند و گنبد علویان برپا شده و مردم می‏توانند از این نمایشگاه‌ها بازدید کرده و خرید کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاههای صنایعدستی در راستای معرفی فرهنگ و هنر استان همدان است، اظهار داشت: تلاش شده صنایع دستی استان همدان در این نمایشگاه‌ها برای مسافران نوروزی عرضه شود تا آنهایی که نمی‏توانند به شهرستانها سفر کنند با هنر و سوغات شهرستانهای همدان نیز آشنا شوند.

معاون صنایع دستی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر استان همدان دارای صنایع دستی و سوغات متنوعی است که تجمیع تمامی آنها در نمایشگاهها امکانپذیر نیست ولی در ایام نوروز بازار فروش سفال و سوغات همدان در میدان باباطاهر فعال است.

وی از برقراری نمایشگاه دائمی صنایع دستی همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در معاونت صنایع دستی همدان واقع در میدان باباطاهر در ایام نوروز آماده بازدید مسافران نوروزی است، از سوی دیگر ستاد تسهیلات خدمات سفر نیز در این محل آماده ارائه خدمات به مسافران است.

قاسمی با اشاره به اینکه خانه صنایع دستی استان همدان امسال و همزمان با همایش سرمایهگذاری همدان افتتاح شد، گفت: خانه صنایع دستی نیز دارای آثار هنرمندان همدانی بوده که در ایام نوروز برای بازدید مسافران نوروزی آماده است.

وی با تاکید بر اینکه همدان در زمینه صنایع دستی در سال گذشته پیشرفتهای خوبی داشته است، افزود: براساس اعلام نتیجه ارزیابی عملکرد دوره‌ای حوزه صنایع دستی همدان براساس شاخص‌های صادرات، حمایت از تولید و توسعه و ترویج در ثبت آمارها رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار