عضو شورای شهر بندرعباس گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری موظف است در جهت آگاهی بخشی ، برپایی جشنها را در دل محلات ببرد که شهروندان آثار و برکات انقلاب را ببینند.
کد خبر: ۱۷۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 27 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، پرویز سالاری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستورجلسه شورای شهر با تبریک فرا رسیدن ماه بهمن بیان کرد: ماه بهمن بهانه ای است که دستاوردهای انقلاب اسلامی، اهداف و برنامه های حضرت امام خمینی (ره)  و شهدای انقلاب بویژه نسل اول انقلاب که نقش و مسئولیت بیشتری در آگاهی وبصیرت بخشی دارند را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم.

سالاری گفت:همانگونه که دشمن بویژه صهیونیسم به دنبال اسلام هراسی بود، مقام معظم رهبری با دو نامه خود به جوانان اروپا وجهان، اسلام واقعی را نشان داد و مذاهب بدوی لندن نشین وعربستان سعودی را معرفی کرد و ما نیز در این زمینه  رسالت داریم.

وی افزود: همانطور که پیشینیان ما همزمان با سراسر کشور مبارزه را آغاز کردند هرمزگان نه تنها از بقیه مناطق کشور عقب نبود بلکه پیشتاز نیز بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های ایام ا... دهه مبارک فجراز سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بیان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری موظف است در جهت آگاهی بخشی ، برپایی جشنها را در دل محلات ببرد که شهروندان آثاروبرکات انقلاب را ببینند.

 وی گفت: همچنین بستر لازم برای حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مانند سالهای گذشته را فراهم نمایند و با توجه به شرایط حساس فعلی و در پیش رو بودن دو انتخابات مهم درکشور، سازمان فرهنگی ورزشی و بقیه مدیران شهرداری در برگزاری مراسم  و جشنها این دقت داشته باشند که کاندیدای خاصی بر له یا علیه کاندیدای  دیگری صحبت نکنند. 

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه تصویب تعرفه عوارض شهرداری از سوی شورای شهر بیان کرد: به عنوان وکلای مردم در پارلمان محلی تعرفه عوارض شهرداری را تصویب کردیم که درقالب بودجه به شهردار ارائه می شود و شهردار بایستی پول و درآمد دریافتی را مبتنی بر برنامه ای که شورای شهر ارائه می دهد صرف و هزینه نماید.

وی گفت: برنامه ارائه شده از سوی شورای شهر به شهرداری از سه رویکرد اصلی برخوردار است، اول اینکه هزینه ها مدیریت شود و اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی محلات که سال گذشته در دستور کار بوده است نیز پیگیری شود و رویکرد دوم اینکه بتوان شاخصهای اجتماعی و فرهنگی در محلات ایجاد کرد و همچنین کارآمد کردن مدیریت درآمد و هزینه ها و استفاده از بخش خصوصی نیز از دیگر برنامه های شهرداری باشد.

 این عضو شورای شهر درادامه با بیان تشکیل سیستم مکانیزه در شهرداری گفت: سالیان سال است که موضوع مکانیزه کردن ممیزی املاک در دستور کارقراردارد و در همه شهرها هر5 سال یکبار کنترل می کنند و باید در شهرداری بندرعباس نیزهر چه سریعتر سیستم مکانیزه راه اندازی شود، چرا که بخش عمده ای از درآمد شهرداری درهمین ممیزی ها است ومی توان با استفاده از بخش خصوصی در راستای افزایش درآمدهای شهرداری این کار را انجام داد.

سالاری در پایان گفت:  برابر بند 32 ماده 71 ، کلیه دستگاههای اجرایی که خدماتی مرتبط با شهر دارند موظفند برنامه های سالانه خود را تقدیم شورا کنند و انتظار این است که نامه ای از سوی شورای شهر خطاب به دستگاهها جهت ارائه برنامه های سالانه خود ارسال شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار