مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بابیان اینکه ۵۹ درصد جمعیت استان همدان شهرنشین و ۴۱ درصد روستانشین هستند، گفت: ۷۱ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند.
کد خبر: ۱۷۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 28 January 2016

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بابیان اینکه ۵۹ درصد جمعیت استان همدان شهرنشین و ۴۱ درصد روستانشین هستند، گفت: ۷۱ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند.

به گزارش مهر، محمد رودباری در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و بررسی طرح های جامع و تفصیلی شهرهای همدان عنوان کرد: استان همدان دارای ۹ شهرستان، ۲۵ بخش، ۷۳ دهستان، ۲۹ شهر و هزار و ۷۰۵ روستا است.

وی اظهارداشت: روستاهای استان همدان به دلیل وضعیت کشاورزی نسبت به روستاهای کشور ساکنان بیشتری دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه میانگین هر واحد ساختمان در استان همدان ۹۸ متر مربع و از آمار کشور کمتر است، بیان کرد: در استان همدان میانگین اعضا خانوار ۳.۵ و برابر با میانگین کشوری است.

وی مساحت ۲۹ شهر استان همدان را بیش از ۸۹ هزار هکتار بیان کرد و افزود: میانگین نفر در هکتار ۶۴ نفر است.

رودباری با بیان اینکه همدان استانی تاریخی است، افزود: سکونتگاه های غیر رسمی و بافت تاریخی در استان همدان با توجه به تاریخی بودن این استان بیشتر از کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه مساحت بافت فرسوده در شهرهای همدان هزار و ۷۷۱ هکتار است، بیان کرد: تراکم نفر در هکتار در بافت های فرسوده ۱۶۰ نفر و در سکونت گاه های غیر رسمی ۱۵۹ نفر است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان یکی از استان های غربی کشور و با شش استان زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه و قزوین همسایه است، اظهار داشت: استان همدان یکی از ممتاز ترین موقعیت ها را دارد چراکه کریدور شرق به غرب از همدان می گذرد.

رودباری با بیان اینکه از ۲۹ شهر همدان طرح هادی دو شهر در حال تهیه و ۲۷ شهر باقی مانده است، ادامه داد: ۲۴ شهر دارای طرح جامع هستند و طرح جامع یک شهر در انتظار برای به نتیجه رسیدن است و طرح جامع دو شهر در این جلسه بررسی می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته طرح تفصیلی پنج شهر استان همدان مصوب و ابلاغ شد، افزود: امسال تعداد شهرهایی که طرح تفصیلی آنها مصوب و ابلاغ شده به ۱۲ شهر رسید و ۳ شهر سامن، جوکار و زنگنه نیز در درستور کار این جلسه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه سه طرح ناحیه شمالی، مرکزی و جنوبی استان همدان در دستور است، گفت: طرح ناحیه شمالی در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب و با تغییرانی ابلاغ شده که امیدواریم مرکزی و جنوبی نیز ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان پنج طرح تفصلی مصوب و ابلاغی داشت، ادامه داد: مشکلاتی بین طرح تفصیلی و طرح جامع وجود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار