کد خبر: ۱۷۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 27 January 2016


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه در کارگروه اقتصادی استان چندین شهرک صنعتی جدید مصوب شده و در دستور کار قرار گرفته و به زودی اجرایی می‌شود، گفت: مجوز توسعه برای شهرک‌های صنعتی موجود نیز اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ایرج موفق درمیزگرد تخصصی بررسی وضعیت اقتصاد شهر کرج که با حضور فعالان اقتصادی شهر کرج در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه زیرساخت‌های کلانشهر کرج در حد مرکز استان نیست، اظهار داشت: این موارد و کمبودها باید در زمان استان شدن در دستور کار قرار می‌گرفت که انجام نشد.

وی با تاکید براینکه در حوزه‌های مختلف با مشکل مواجه هستیم که یکی از آنها کمبود زمین است، افزود: متاسفانه زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذارانی که به استان برای سرمایه‌گذاری می‌آید وجود ندارد و این درحالی است که کرج در نزدیک‌ترین نقطه به پایتخت قرار دارد و با توجه به محدودیت‌های موجود در تهران، دارای موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید براینکه با توجه به اینکه استقبال سرمایه‌گذاری در کرج بسیار بالا است و ما در موقعیتی قرار داریم که باید انتخاب کنیم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم صنایع هایتک، سبز و کم آب‌بر در استان مستقر شود.

وی با تاکید بر اینکه در استان البرز در بخش صنعت به شهرک صنعتی در استان نیاز داریم که این مکان‌یابی باید انجام شود، گفت: در همین راستا در کارگروه اقتصادی استان چندین شهرک صنعتی جدید مصوب شده و در دستور کار قرار گرفته و به زودی اجرایی می شود.

موفق با اشاره به اینکه مجوز توسعه برای شهرک‌های صنعتی موجود اخذ شده است، بیان کرد: در بخش زیرساخت‌های مربوط به حوزه بازرگانی به شهرک صنفی- صنعتی برای خروج صنایع آلاینده از شهر در استان البرز نیاز داریم.

وی اظهار داشت: 3 منطقه در اطراف شهر کرج به شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز واگذار شده تا ارزیابی‌های لازم را انجام دهند و در همین راستا به زودی شاهد شهرکی هستیم که صنوف در عرصههای تولیدی، توزیعی، فنی و مهندسی را در آنجا مستقر کنیم.

مدیرکل صنعت البرز با بیان اینکه 5درصد اصناف کشور در استان البرز قرار دارد، گفت: در سراسر استان بیش از 120 اتحادیه مشغول فعالیت هستند که بیش از نیمی از آنها در شهرستان کرج واقع شده‌اند.

وی در مورد حوزه تجارت تصریح کرد: نیاز به ایجاد نمایشگاه بین‌المللی در این استان به طور جدی احساس می‌شود و به همین سبب از تهران مجوز اخذ شده که شرکت جدید نمایشگاه بین المللی استان البرز تشکیل شود و ایجاد سایت موقت نمایشگاه تا زمان آماده شدن محل دائمی در دستور کار قرار گرفته است.

موفق با بیان اینکه با شهرداری و شورای شهر می‌توان تفاهم نامه‌ای برای ساماندهی شرکتهای پخش و مخاذن نگهداری کالاها منعقد کرد، افزود: ظرفیت و شرایط استان باید با همایش‌هایی که برای جذب سرمایه گذار برگزار می‌شود در معرض نمایش و شناسایی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همایش سرمایه‌گذاری در استان البرز و نیز همایش سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج باید در البرز برگزار شود چراکه می‌تواند نتیجه مناسبی به همراه داشته باشد که باید در کلانشهر کرج برگزاری این همایش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه بر اساس آمارگیری، بیش از 65 درصد واحدهای صنعتی در البرز با ظرفیت بیش از 50 درصد فعال هستند و برخی دیگر نیز به صورت فصلی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت های خالی موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید در استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار