کد خبر: ۱۷۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 28 January 2016
یوگنی مدودف  در روزنامه نزاویسیمایا گازتا در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مقاله ای قابل تامل نگاشت:
به گزارش تابناک تبریز، در این مقاله آمده است که حسن روحانی رئیس جمهور ایران سفر زنجیره ای تاریخی خود به اروپا را شروع کرده است.
رئیس جمهور ایران برای اولین بار طی 10 سال اخیر از پایتخت های اروپایی دیدار به عمل آورده و معاملات چندین میلیاردی منعقد خواهد کرد. به تعبیر نویسنده، تهران به عامل رشد نظام بانکی اروپا و در آینده به رقیب روسیه که تحریم شده است، تبدیل می گردد. هیأت ایرانی قبل از همه وارد رم می شود که آقای روحانی با ماتئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا و تجار ایتالیایی مذاکرات انجام خواهد داد. نویسنده اسامی شرکت های ایتالیایی را که با ایران همکاری خواهند کرد، بر می شمارد. همچنین ملاقات رئیس جمهور ایران با پاپ رم پیشبینی شده است.
بعد از رم، پاریس در برنامه سفر قرار دارد. نویسنده یادآوری می کند که هیأت های نمایندگی شرکت  های فرانسوی در زمینه بازگشت به بازار ایرانی از همه فعال تر بوده اند که همین امر حتی باعث خشم دولت آمریکا شد. افزایش ناوگان هواپیماهای ایرانی یکی از موضوعات توافقات بزرگ احتمالی با شرکت ارباس خواهد بود. قرارداد شرکت هواپیمایی ایران با این شرکت اروپایی به قرارداد قرن تبدیل خواهد شد.
خانم نینا ممدوا رئیس بخش ایران در مرکز مطالعه کشورهای خاور نزدیک و میانه وابسته به انستیتوی خاورشناسی روسیه توضیح داد که ازسرگیری همه روابطی که قبل از اعمال تحریم ها وجود داشت و به خصوص روابط با آلمان، ایتالیا و فرانسه به نفع ایران است.
البته بریتانیا هم در مرکز توجه تهران قرار دارد. خانم ممدوا یادآور شد که اروپا بعد از تحریم شدن نفت ایرانی، به خرید نفت روسی پرداخت و حالا معامله هسته ای می تواند به بازگشت ایران به این بازار مساعدت کند. آزاد شدن دارایی مالی 100 میلیارد دلاری ایران و انعقاد قراردادهای جدید با شرکت های ایتالیایی و فرانسوی به توسعه بخش بانکی و شرکتی اروپا تحرک خواهد بخشید.
البته شرکت های اروپایی با رقابت از سوی کشورهای دیگر و از جمله چین روبرو خواهند شد. در این رابطه به سفر اخیر شی جینپینگ رهبر چین به ایران اشاره می شود. /اخبار محرمانه                                                                                                                                                              

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
ایران باید به فکر واردات تکنولوژی به ایران باشد نه محصولات...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :