مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از واگذاری 2 هزار متر مربع زمین برای احداث مجتمع فرهنگی هنری در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 30 January 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از واگذاری 2 هزار متر مربع زمین برای احداث مجتمع فرهنگی هنری در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام،علی محمد نیاکان روز جمعه درحاشیه اعطای یک قطعه زمین برای احداث مجتمع فرهنگی وهنری شهرتوحیدگفت: این زمین در شهر توحید مرکز بخش هلیلان به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال به وسیله یک خیر نیک اندیش برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد.
وی اظهار کرد: تلاش می شود پس از انتقال سند قطعی این زمین به ارشاد اسلامی در بودجه سال آینده اعتباری برای آغاز بکار این طرح فرهنگی تامین کنیم.
نیاکان با ذکر اینکه تمام توان خود را جهت ساخت و تکمیل این مرکز فرهنگی در سریعترین زمان ممکن بکار خواهیم گرفت، بر لزوم اهتمام و اقدام مسئولان استان و فرمانداری چرداول برای عملیاتی شدن ساخت این مجتمع تسریع کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطر نشان کرد: در مناطقی که آسیب پذیری جدی در مقابل تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی دارند با ساخت این گونه مراکز فرهنگی و هنری زمینه ترغیب و حضور جوانان و هنرمندان را فراهم کرد.
وی افزود: ایجاد مکان های فرهنگی و نشر ارزش های اسلامی در مناطق محروم برای رفع مشکلات مردم باید بیشتر شود و وجود این چنین فضاهایی جهت ایجاد جامعه ای اخلاق مند یک نیاز است که ساخت این مجتمع فرهنگی در بخش هلیلان یک قدم بسیار بلند توسط دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی سپس باحضور در جمع مردم روستای بیجنونداز توابع بخش زاگرس گفت: یکی از راههای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه فعال نمودن طرفیت های فرهنگی است که این ظرفیتها تنها از طریق توسعه زیرساختها فرهنگی بالفعل خواهند شد ازاین رو سیاستهای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برپایه توسعه زیرساختهای فرهنگی دراستان استوار است.

وی افزود:در صورتیکه مردم این روستا راغب به همکاری باشند ودر طمینه اعطای یک قطعه زمین مناسب همکاری لازم را به عمل آورند به زودی مقدمات احداث یک مجتمع فرهنگی وهنری در روستای بیجنوند فراهم خواهد آمد.

شایان ذکر است نیاکان اظهار امیدوارری کرد پس از اعطای زمین مناسب وتایید آن توسط  کارشناسان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی وصدور اسناد مالکیت ،دربودجه سال آتی اعتبار این مرکز فرهنگی نیز پیش بینی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار