کد خبر: ۱۷۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 30 January 2016
 به گزارش تابناک یزد،معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد از افتتاح طرح ملی تحول حوزه بهداشت در استان یزد خبر داد.
 محمدحسن لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اهمیت گسترش خدمات بهداشتی درمانی، اظهار داشت: طرح ملی تحول حوزه بهداشت همزمانب ا سراسر کشور امروز در استان یزد رونمایی و افتتاح شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان این مطلب که، ادامه داد: این بیماریها یک سری فاکتورهای خطری دارد که باید با پیگیری و بررسی مداوم و همچنین اجرای برنامه‌هایی از جمله پیاده‌روی و رژیم غذایی مناسب، جلوی آن را گرفت.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد افزود: دولت با لحاظ کردن مناطق محروم به مناطق برخوردار، پایگاه‌های سلامت جامعه و تعمیر و تجهیز پایگاه‌های سلامت، به این مناطق خدمات خوبی ارائه کرده است.

لطفی با تاکید بر اهمیت توجه به خودمراقبتی در زمینه سلامت، گفت: میانگین نمره سطح سواد سلامت مردم استان یزد در رده مطلوب طبقه‌بندی شده است.

وی این نمره را حدود 62 دانست و گفت: با وجود اینکه این میانگین عددی بد به حساب نمی‌آید، خوب هم نیست و باید خدمات بیشتری به مردم در این زمینه ارائه شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد تصریح کرد: یکی از طرحها این است که از هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود، همچنین در محلهای کار و تحصیل هم این سفیرهای سلامت انتخاب و معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: خدمات ارزیابی، تشخیص و شروع درمان بیماریهای مزمن و شایع فصلی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

لطفی با اشاره به نقش مشاوره در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی، گفت: در این راستا، حداقل یک یا دو نفر کارشناس در تمام مراکز بهداشت استان یزد به عنوان مشاور در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از بیماریهای ما به واسطه تغذیه ماست، گفت: اگر بتوانیم الگوی تغذیه خود را کنترل کنیم، می‌توانیم جلوی این 30 درصد بیماریها را بگیریم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در این زمینه هم کارشناسان و مشاوران تغذیه در مراکز بهداشت استان یزد در حال فعالیت هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد بیماریهای واگیردار را یکی از مشکلات اساسی در زمینه سلامت جامعه دانست و گفت: یکی از شایعترین بیماریهایی که امسال وجود داشت آنفلوآنزا بود که در استان یزد با کمترین خسارت این بیماری کنترل شد.

لطفی بسته سلامت دهان و دندان را یکی دیگر از بخشهای این طرح دانست و گفت: خدمات سلامت محیط کسب و کار هم یکی دیگر از بخشهای این طرح است که با توجه به صنعتی بودن استان یزد و ارتباط تعداد زیادی از افراد جامعه با این محیطها، این بسته سلامتی نقش مهمی در سلامت افراد شاغل در محیطهای کسب و کار ایفا می‌کند.

وی بسته سلامت در حوادث و بلایا را یکی دیگر از بخشهای این برنامه دانست و گفت: صدمات مکانیکی و فیزیکی در منازل، برق گرفتگی، صدمات ناشی از استاندارد نبودن ساخت منازل از جمله مواردی است که در این بسته در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار