کد خبر: ۱۷۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 30 January 2016


سرپرست معاونت فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز ویژه برنامه های ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سطح مدارس ونواحی استان را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، مسعود مهران نیا روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه های پیش بینی شده ضمن شور آفرینی، شعور آفرین نیز خواهد بود، گفت: این برنامه ها در بخش های مختلف پرورشی، فرهنگی هنری، قرآن و عترت و ورزشی برگزار می شود.

وی افزود: اعزام دانش آموزان و فرهنگیان به حرم مطهر امام راحل (ره) برای تجدید عهد و پیمان، فضاسازی تبلیغاتی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش، نواختن زنگ انقلاب در تمام مدارس استان البرز راس ساعت 9:30 روز 12 بهمن و به صورت متمرکز استانی در یکی از مدارس شاهد ناحیه سه کرج و برگزاری سخنرانی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

وی از دیگر برنامه ها را برگزاری همایش های دانش آموزی، مسابقه های مختلف فرهنگی هنری، برگزاری جلسات تحلیلی و پرسش و پاسخ و نشست های دانش آموزی، برگزاری نشست های فصل حضور با موضوع انتخابات و پرسش مهر ریاست جمهوری در مناطق هشت گانه، قرائت و همخوانی سوره مبارک فجر در تمام مدارس و ختم قرآن کریم در این ایام برشمرد.

مهران نیا اظهار داشت: تجلیل از همکاران فرهنگی برگزیده مسابقه های قرآنی، برگزاری مرحله منطقه ای مسابقه های قرآن، عترت و نماز ویژه دانش آموزان شاهد استان، برگزاری نمایشگاه فعالیت ها و خلاقیت های فرهنگیان و دانش آموزان در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی و برگزاری مسابقه عکاسی ویژه دانش آموزان از دیگر این برنامه ها است.

وی اضافه کرد: مسابقه عکاسی دانش آموزی با موضوع زنگ انقلاب، جشن لاله ها، راهپیمائی 22 بهمن و مراسم های مختلف بوده که از برگزیدگان تقدیر می شود و از آثار برگزیده نیز نمایشگاهی برگزار می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، برگزاری مسابقه های سرود و نقاشی، داوری مرحله استانی پرسش مهر ریاست جمهوری، برگزاری ایستگاه های فرهنگی هنری در راهپیمائی 22 بهمن، مانور انجمن های دانش آموزی با عنوان یاوران انقلاب در ایام الله و برگزاری جشنواره های غذا در مدارس و کانون ها به صورت مشارکتی بین فرهنگیان و دانش آموزان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

وی به دیگر برنامه ها در این ایام اشاره کرد و افزود: تجلیل از فرهنگیان مدیران و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، دیدار با خانواده شهدای انقلاب و گلباران مزار شهدا، مدیریت یک روزه دانش آموزان در مدارس، برگزاری محافل شعر با موضوع شعر انقلاب در کانون ها، اجرای نمایش و انیمیشن کودک در کانون ها نیز از دیگر این برنامه ها است.

برگزاری مسابقه کتاب خوانی، اجرای برنامه پژوهشی با موضوع ریشه ها و آفت های انقلاب و مقایسه با دیگر انقلاب های جهان ویژه فرهنگیان و دانش آموزان، بازدید از مراکز علمی با هدف تقویت غرور ملی، بازدید از موزه عبرت و شهدا و بیت امام راحل، برگزاری اردوهای زیارتی نیز از دیگر برنامه هایی بود که سرپرست معاونت فرهنگی پرورشی به آن اشاره شد.

مهران نیا همچنین به اعزام دانش آموزی اردوی راهیان نور در این ایام اشاره کرد و افزود: در این ایام 8500 نفر از دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

وی به برگزاری مسابقه های مختلف ورزشی در بخش آقایان و بانوان فرهنگی نیز اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کارگاه های آسیب های اجتماعی با هدف توانمندسازی مدیران و مربیان از دیگر برنامه ها است.

سرپرست معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز همچنین به اجرای برنامه های در حوزه سوادآموزی اشاره داشت و ادامه داد: در این ایام کتابت قرآن توسط سوادآموزان انجام شده و مسابقه کتابخوانی از کتاب همدلی و همزبانی ویژه سوادآموزان دوره انتقال برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری سرود 1357 نفری در مناطق مختلف آموزش و پرورش در مراسم راهپیمائی 22 بهمن دیگر برنامه ای است که چند سال از اجرای آن می گذرد.

***برگزاری مراسم های هفته تربیت اسلامی

مهران نیا در ادامه به هفته تربیت اسلامی در اول اسفند ماه اشاره کرد و افزود: این هفته با شعار تجلیل از پیشکسوتان عرصه امور تربیتی برگزار می شود که از مربیان و پیشکسوتان این عرصه تجلیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: دو نفر از مربیان تربیتی پیشکسوت استان به مرحله کشوری اعزام شده و از آن ها نیز تقدیر می شود.

وی برگزاری دوره آموزشی برای تمام مربیان تربیتی، برگزاری مرحله استانی مسابقه های عترت و نماز دانش آموزان و برگزاری مسابقه های فرهنگی هنری و همچنین برگزاری دوره توانمندسازی دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه های قرآنی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار