مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از برگزاری مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور به میزبانی کانون فرهنگی هنری موعود روستای روتان شهرستان سیریک از ۲۰ تا ۲۲ بهمن ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 31 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان از میزبانی روستای روتان سیریک از مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی در روزهای 20 تا 22 بهمن خبر داد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در روستای روتان، میزبانی مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور به کانون فرهنگی هنری موعود واگذار شده‌است.
 
   وی با اشاره به اینکه در دو رشته قرائت و حفظ 20جزء رقابت صورت می گیرد، افزود: همزمان با آغاز به کار جشنواره قرآنی مدهامتان در سطح کشوری، 66 نفر از برگزیدگان و منتخبین مساجد روستایی به دبیرخانه مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور در روستای روتان در این رقابت ها شرکت می کنند.
 
   حجت الاسلام پهلوانی شناسایی استعدادهای قرآنی مساجد روستایی و فراهم کردن زمینه جهت پرورش و معرفی این استعدادها را از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات نام برد و افزود: توجه به جامعه قرآنی روستاییان که امکان شرکت در جشنواره های مختلف قرآنی را ندارند، تقویت و توجه به فرهنگ قرآنی در روستاها از ضروریات برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن ویژه کانون های مساجد روستایی کشور است.
 
   وی با اشاره به برگزاری محافل و مجالس قرآنی با استفاده از ظرفیت حضور قاریان و حافظان روستایی سراسر کشور در این مسابقات و همچنین نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی و فرهنگی و فعالیت های قرآنی روستاهای هرمزگان در بخش های جنبی و حاشیه ای این مسابقات، گفت: تور سیاحتی دریایی نیز در مجموعه جنگل های حرا در تالاب بین المللی آذینی و برپایی مجلس قرآنی بر عرشه یک فروند شناور(لنج) از برنامه های جذاب جنبی است که با شرکت مهمانان این مسابقات اعم از متسابقین و کارشناسان و داوران و مسئولان برگزار می شود.
 
   مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور با همکاری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان در روستای روتان شهرستان سیریک برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار