20 هزار نفر پارسال در سوانح رانندگی در کشور کشته شده اند که از این تعداد پنج هزار مرگ مغزی شده اند که دو هزار و 500 تا 4 هزار پیوند قابل اهدا بوده اما 665 پیوند اعضا انجام شده است.
کد خبر: ۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴ 30 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر کتایون نجفی زاده روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی «مرگ مغزی و پیوند اعضا» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: هم اکنون شمار بیماران نیازمند پیوند عضو در کشور 25 هزار نفر است.

وی با اشاره به جمعیت 77 میلیون نفری کشور در سال 92، افزود: 20 هزار نفر پارسال در سوانح رانندگی در کشور کشته شده اند.

به گفته وی از این تعداد پنج هزار مرگ مغزی شده اند که دو هزار و 500 تا 4 هزار پیوند قابل اهدا بوده اما 665 پیوند اعضا انجام شده است.

نجفی زاده خاطر نشان کرد: به علت بدمراقبتی از بیماران در بخش آی سی یو بیمارستانها، فقط چهار درصد از بیماران قابلیت اهدای عضو دارند.

رییس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه 20 درصد از بیماران نیازمند عضو در کشور برای معالجه زود به مراکز درمانی مراجعه می کنند، گفت: 70 درصد از بیماران نیازمند نیز خیلی دیر به این مراکز مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: 10 درصد از بیماران نیازمند عضو هم که به موقع به مراکز درمانی مراجعه می کنند، بیشتر آنها به علت قرار گرفتن در لیست انتظار، جان خود را از دست می دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز دراین کارگاه آموزشی گفت: امسال تاکنون دو مورد بیمار مرگ مغزی که قابلیت پیوند اعضا را داشته اند در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این منطقه، شناسایی شده اند.

دکتر داود خیرخواه افزود: این درحالی است این دانشگاه پارسال با شناسایی 9 بیمار مرگز مغری با قابلیت پیوند اعضا، رتبه دوم کشور را در این خصوص به خود اختصاص داده بود.

کارگاه آموزشی یک روزه مرگ مغزی و پیوند اعضا باحضور کارشناسان و پزشکان متخصص در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار