جزئیات پروژه هایی که در دهه فجر در فارس گشایش می یابند
85 پروژه عمرانی به ارزش 900 میلیارد ریال در لارستان به بهره برداری می رسد/بهره برداری از پروژه های اقلید به ارزش 350 میلیارد ریال/بهره برداری از پروژه های برق رسانی در منطقه سرحد چهاردانگه/گشایش 30 پروژه عمرانی در آباده به ارزش 420 میلیارد ریال/بهره برداری از پروژه های شهرک های صنعتی فارس به ارزش 500 میلیارد ریال/بهره برداری از پروژه های گازی استان به ارزش 4هزار میلیارد ریال
کد خبر: ۱۷۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 02 February 2016
به گزارش تابناک فارس:هرساله با فرارسیدن دهه فجر صفی از پروژه ها (اکثراً دولتی) برای گشایش و بهره برداری تشکیل می شود.

امسال هم پروژه هایی در استان فارس در صف افتتاح در دهه فجر هستند که در این بسته و در بسته های روزهای آتی به آن ها می پردازیم.

85 پروژه عمرانی به ارزش 900 میلیارد ریال در لارستان به بهره برداری می رسد

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از افتتاح و بهره‌برداری از 85 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر 900 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
وی مهم‌ترین این پروژه‌ها را افتتاح باند دوم جاده لارستان ـ جهرم، طرح ویژه مسکن روستایی، توسعه پست برق 230 کیلوولت لارستان، آغاز گازرسانی به شهرک‌های مسکن مهر و اندیشه، تأسیس BTS در 10 نقطه از شهر لار، تأسیس GSM در میدان بار مرکزی لار، افتتاح مرغ‌داری گوشتی، افتتاح ساختمان، بهره‌برداری از ساختمان قرارگاه پلیس‌راه جنوب، یک واحد کارخانه تولید دستمال‌کاغذی، یک واحد تولیدی درب‌های چوبی و غیره برشمرد.
فرماندار ویژه لارستان از بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری‌های شهرهای لار، خور، لطیفی و جویم از جمله اجرای زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، موزاییک فرش پیاده‌روها، ساخت پل‌ها، بهره‌برداری از ماشین‌آلات عمرانی، پروژه‌های مشارکتی، ایمن‌سازی ترافیکی عبور و مرور شهری، احداث جزیره و فضای سبز نام برد.
این مسئول از راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری لارستان خبر داد و تصریح کرد: در این ایام، چند خانه بهداشت در روستاهای درز و چاه‌نهر، احمدمحمودی، کتویه و منصورآباد، شرفویه، ده‌فیش و دامچه و غیره اشاره کرد.
معاون استاندار فارس از افتتاح پروژه‌های آموزشی، گفت: چند مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرها و روستاهای علی‌آباد، محلچه، کهنه، کاریان، منصورآباد، عمادده، جویم، اوز و غیره نام برد.
نجیب‌زاده از راه‌اندازی سیستم MCMC در اورژانس لارستان خبر داد و گفت: خوابگاه دانشجویی پیام‌نور، ساختمان آتش‌نشانی، یک واحد تولیدی انواع مخازن پلاستیکی در شهر اوز افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: حفر و تجهیز چاه آب شرب و تأمین آب و آب‌رسانی در جویم، توسعه فضای آزمایشگاه و راه‌اندازی آزمایشگاه موادمخدر، محوطه‌سازی درمانگاه و افتتاح ساختمان نگهبانی و نمازخانه درمانگاه جویم، کلینیک سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه بلغان از جمله پروژه‌های قابل‌ افتتاح در بخش جویم لارستان است.
فرماندار ویژه لارستان گفت: حفر چاه آب در زروان، ساختمان دهیاری روستای کارگاه، افتتاح مرغ‌داری گوشتی و سالن چندمنظوره هرمود، بخشی از پروژه‌های مهم در بخش صحرای باغ لارستان است.
معاون استاندار فارس روشنایی توسعه دیتا شهر بنارویه، آزمایشگاه میکروب‌شناسی بنارویه، طرح هادی روستای آبکنه، آسفالت خیابان بالاده، احداث پنج دستگاه پست رفع افت ولتاژ برق بیرم، احداث روشنایی معابر بیرم، مرکز تلفن و دیتا شهر بیرم را از دیگر طرح‌های قابل‌ افتتاح برشمرد.
وی گفت: در ایام دهه مبارک فجر، ده‌ها پروژه برق‌رسانی، کشاورزی، مخابراتی در شهرها و روستاهای لارستان بزرگ افتتاح و به بهره‌داری خواهد رسید.

بهره برداری از پروژه های اقلید به ارزش 350 میلیارد ریال
فرماندار اقلید با تأکید بر لزوم ایجاد، تکمیل و تجهیز بستر مناسب آموزشی در آموزش‌ و پرورش به‌منظور تعلیم و تربیت انسان‌هایی عالم، فرهیخته، متخصص و آگاه، به بهره‌برداری هفت پروژه عمرانی آموزش‌ و پرورش اقلید با اعتباری بالغ‌بر 38 هزار و 800 میلیون ریال در دهه‌فجر امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: سه پروژه آموزش‌ و پرورش با اعتبار 12 هزار میلیون ریالی در این ایام در اقلید کلنگ‌زنی خواهد شد.
کریمی با اشاره به افتتاح هشت پروژه کشاورزی با صرف هزینه 23 هزار و 824 میلیون ریالی از بهره‌برداری دو طرح گازرسانی با اعتباری حدود 14 میلیارد تومان در دهه‌فجر امسال در این شهرستان سخن گفت و عنوان داشت: بهره‌برداری از شش پروژه بهداشت و درمان با اعتبار 4 هزار و 650 میلیون ریال، شش طرح مخابراتی با اعتبار 7 هزار و 100 میلیون ریال، چهار پروژه برق‌رسانی با اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان، سه طرح راه و شهرسازی با صرف اعتبار 20 هزار و 750 میلیون ریال، دو مسکن مددجویی با اعتبار یک‌هزار و 175 میلیون ریال از جمله طرح‌هایی است که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از دو طرح بنیاد مسکن با اعتبار هزار و 100 میلیون ریال، دو پروژه ورزشی با اعتبار 13 هزار و 100 میلیون ریال، یک طرح عشایری با اعتبار 450 میلیون ریال، سالن چندمنظوره کارگران با اعتباری حدود 600 میلیون تومان و دو طرح صنعتی با اعتبار 7 هزار میلیون ریالی در دهه‌فجر امسال از دیگر برکات انقلاب و خدمات دولت به مردم این شهرستان است.
صادق کریمی گفت: خانه بهداشت خنجشت و چشمه رعنا، مجتمع گوساله پرواری 400 رأسی روستای نظام‌آباد، موتورخانه چاه آب شرب کاروان‌سرای گلی و بهره‌برداری از دبستان 6 کلاسه فتح‌الفتوح چشمه رعنا، از دیگر طرح هایی است که در این ایام به بهره برداری خواهند رسید.

بهره برداری از پروژه های برق رسانی در منطقه سرحد چهاردانگه
مدیر اداره برق اقلید از بهره‌برداری چهار پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ‌ بر 2 میلیارد و 160 میلیون تومان در دهه‌فجر امسال در این شهرستان خبر داد.
مسعودی با اشاره به احداث 700 متر خط فشار متوسط و دو دستگاه پست هوایی برای رفع افت ولتاژ شهر سده با اعتبار 60 میلیون تومانی، از پایان مراحل اجرایی 10 کیلومتر خط 20 کیلووات از آسپاس تا دوراهی حاجی‌آباد که هفته دولت کلنگ‌زنی شده بود خبر داد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ‌بر 600 میلیون تومان به‌ منظور تأمین برق پایدار و رفع افت ولتاژ شهرهای سده و دژکرد و روستاهای تابعه این دو شهر آغاز شده بود که دهه‌فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر اداره برق اقلید همچنین از بهره‌برداری خط جدید 20 کیلوولت لاله‌گون به طول 25 کیلومتر در این ایام خبر داد و عنوان داشت: این طرح با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان و با هدف توسعه زیرساخت و رفع افت ولتاژ روستاهای بخش حسن‌آباد اجرا شد.

گشایش 30 پروژه عمرانی در آباده به ارزش 420 میلیارد ریال

فرماندار آباده از بهره‌برداری 30 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر 42 میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.
فرماندار آباده بهره‌برداری بیمارستان جنرال امام خمینی آباده را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی این شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: این بیمارستان 210 تخت‌خوابی با زیربنای 14 هزار و 200 مترمربع در چهار طبقه و با اعتباری بالغ‌بر 25 میلیارد تومان 20 بهمن‌ماه جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.
بهره‌برداری خانه پزشک و کانال آب‌رسانی و بهسازی روستای خسروشیرین، راهدارخانه، خط انتقال آب ایزدخواست، اجرای طرح آبیاری بارانی در حوزه کشاورزی و بهسازی روستاهای دهدق و حشمتیه ازجمله برنامه‌های اجرایی دهه‌فجر امسال در آباده است.

بهره برداری از پروژه های شهرک های صنعتی فارس به ارزش 500 میلیارد ریال
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از بهره‌برداری از 47 طرح عمرانی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد.
علی صداقت‌پور گفت: برای بهره‌برداری از طرح‌هایی که در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها را کارخانه پیشرفته و مجهز تولید چای سرد با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این کارخانه برای 30 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد. 
صداقت‌پور همچنین از بهره‌برداری سردخانه دومداره در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این سردخانه مجهز نیز حدود 70 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با بهره‌برداری از آن برای 30 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی افزود: بهره‌برداری از کارخانه تولید دانه‌های شیشه‌ای گلاسبید با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی 32 نفری در سروستان،‌ کارخانه تولید دستمال کاغذی با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 14 نفری در لار و واحد مجهز سنگ‌بری با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 15 نفری در بوانات، واحد بسته‌بندی خشکبار و قند و شکر با سرمایه‌گذاری 16 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی 15 نفری در داراب و کارخانه تولید ورق فلزی با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی هشت نفر در لار و واحد تولید قند کله با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی 10 نفری در شیراز از دیگر طرح‌هایی است که در این ایام فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز خواهند کرد.

بهره برداری از پروژه های گازی استان به ارزش 4هزار میلیارد ریال
مدیر عامل شرکت گاز فارس از افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی ۴۷۵ پروژه به مناسبت دهه فجر در فارس خبر داد.
هوشنگ محمدی در نشست خبری وضعیت پروژه های گاز استان فارس، گفت: چهارشنبه هفته جاری با حضور مهندس حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز از طریق ویدئو کنفرانس شاهد آغاز عملیات اجرایی ۴۷۵ پروژه با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال خواهیم بود.
وی افزود: این پروژه ها شامل سه مورد گازرسانی به شهرها، گازرسانی به ۴۵۹ روستا، اجرای ۱۰ خط انتقال و تغذیه و همچنین گازرسانی به سه محور صنعتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار