معاون آموزش و پرورش مازندران
معاون آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر تقویت هدایت تحصیلی در بین دانش آموزان مدارس استان، گفت: رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس مازندران تقویت می‌شود.
کد خبر: ۱۷۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 02 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، اسفنیار نظری در همایش بزرگ 2500 نفری هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم متوسطه اول دختران و پسران بابلسر در مصلی المهدی این شهرستان با بیان اینکه سالانه حدود 1.5 میلیون نفر از دانشگاه‌های کشور فارغ‌الحصیل می‌شوند اظهار داشت: بالغ بر 45 درصد از این افراد پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌های مختلف تحصیلی با بازار کار ارتباط ندارند و پدید‌آورنده واژه‌ای به نام بیکاری در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حضور حدود 2.5 میلیون بیکار در کشور وجود دارد، افزود: تا ابتدای سال 1400 هجری شمسی باید 29 میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه نزدیک به 70 درصد بیکاران کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش تبدیل انسان‌های خام و سالم به انسان‌های بالنده، بالغ و علمی در جامعه است.

نظری، افزود: آموزش و پرورش باید به تربیت انسان‌هایی بپردازد که در آینده چرخه‌های اقتثادی کشور را به حرکت و چرخش در آورند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته، شغل و زندگی اجتماعی به عنوان سه انتخاب مهم و حیاتی هر انسان به شمار می‌آید، افزود: اگر هر یک از انتخاب‌های اول و دوم نادرست، غیرعلمی و اشتباه باشد، بدون تردید زندگی اجتماعی انسان با چالش روبه‌رو می‌شود.

تقویت هدایت تحصیلی در مدارس

احمدرضا مهاجری‌نژاد مدیر آموزش و پرورش بابلسر  نیز با اشاره به حذف پایه اول عمومی در متوسطه دوم و استقرار پایه نهم در متوسطه اول در نظام آموزشی آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اهمیت و گستردگی بحث هدایت تحصیلی کارهایی که اولیای دانش آموزان و دانش آموزان در راستای انتخاب رشته تحصیلی مناسب با نیازهای روز جامعه باید انجام دهند به آنان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای صحیح و دقیق سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و با توجه به برنامه توسعه ششم ستادی در آموزش و پرورش بابلسر تشکیل و با همفکری معلمان، مشاوران تحصیلی، دانش‌آموزان و اولیای آنان اولویت‌هایی که در پذیرش رشته تحصیلی وجود دارد به افراد آموزش داده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر، خاطرنشان کرد: در این ستاد نیازهای کشور در حوزه اقتصاد، فرهنگ، صنعت و علوم انسانی به مراجعین عنوان تا دانش‌آموزان با هدایت تحصیلی آگاهانه و انتخاب رشته تحصیلی مناسب با نیازهای روز جامعه پس از کسب مهارت‌های لازم به عنوان یک دانش‌آموز کارآفرین به جامعه هدایت شوند.

حسن عظیمی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش بابلسر با بیان اینکه 1425 دانش‌آموز در پایه نهم تحصیلی در 37 مدرسه شهرستان بابلسر مشغول تحصیل هستند، گفت: 75 در صد از این دانش‌آموزان در مدارس شهری و 25 درصد در مدارس روستایی در حال تحصیل هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار