باحضور معاون استاندار صورت گرفت:
امروز دولت مردان دولت تدبیر و امید در شهرستان دنا،به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و روز های زیبای پیروزی انقلاب اسلامی،انقلاب صنعتی و اقتصادی دیگری را که شامل افتتاح و کلنگ زنی 73 پروژه مهم بود را رق زدند.
کد خبر: ۱۷۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 02 February 2016
به گزارش  تابناک کهگیلویه وبویراحمد،از سی سخت،امروز دولت مردان دولت تدبیر و امید در شهرستان دنا،به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و روز های زیبای پیروزی انقلاب اسلامی،انقلاب صنعتی و اقتصادی دیگری را که شامل افتتاح و کلنگ زنی  73 پروژه مهم که محاصل تلاش مدیران و پرسنل ادارات استان وشهرستان دنا و همچنین طرح ها ی تولیدی،کشاورزی،اقتصادی در بخش خصوصی که با تلاش شبانه روزی این نهادهای دولتی و خصوصی محقق شده بود را ورق زدند.

خلاصه ای از پروژه های افتتاح شده:

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این پروژه ها گفت: طرح تولید جعبه های پلاستیکی تولید میوه، آب معدنی و آسفالت این شهرستان افتتاح شده است.
پژمان نیک اقبالی افزود:با بهره برداری از این طرح ها ضمن ایجاد فرصت شغلی برای 43 نفر زمینه دسترسی ارزان تر به این محصولات برای مصرف کنندگان فراهم شده است.
وی اظهار کرد: این پروژه های اقتصادی با 42 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از آماده بهره برداری بوده 12 طرح صنعتی در این استان خبر داد و تصریح کرد: این واحدهای تولیدی هزمان با دهه فجر بهره برداری می شود.
وی بیان کرد:طرح‎های صنعتی و معدنی افتتاحی دهه فجر امسال این استان شامل تولید آجر، تصفیه روغن، روغن کشی از دانه های گیاهی، نان صنعتی، آسفالت، سردخانه، ظروف و محصولات پلاستیکی، صنایع غذایی، آب معدنی، دستمال کاغذی، شن و ماسه، فیلتر هوا، گرانول و… است.
نیک اقبالی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها 286فرصت شغلی در کهگیلویه و بویرامد ایجاد شده است. 
وی بیان کرد: طرح های صنعتی این استان با 803 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این طرح هاگفت: ساماندهی روشنایی ورودی شهر سی سخت، اصلاح شبکه برق روستاهای بهرام بیگی،درب کلات،گندی خوری و تقویت شبکه برق شهر سی سخت از مهمترین طرح های بهره برداری شده است.
داود راهزادی افزود: این پروژه ها با 35 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه خدمات رسانی به مردم فراهم شده است.
وی اظهار کرد تلفات برق در شهرستان دنا که سال گذشته 30 در صد بود امسال به 12درصد کاهش یافته است.
راهزادی اصلاح شبکه های فرسوده، جمع آوری اشتراک های غیرمجاز و تندیل سیم های برق رسان به کابل را از مهمترین دلایل کاهش تلفات برق در دنا ذکر کرد.
شهرستان دنا در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد روز سه شنبه در آیین بهره برداری و کلنگ زنی این پروژه ها به خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویر احمد گفت: این طرح ها در بخش های آب و خاک،انتقال آب به زمین های کشاورزی، دام و طیور با 60 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
جعفر گوهرگانی اظهار کرد: طرح آبرسانی به 470 هکتار از زمین های کشاورزی روستای توت نده با 300 خانوار بهره بردار مهمترین طرح کشاورزی شهرستان دنا است که عملیات اجرایی آن شروع شده و تا سال 96 بهره برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد: طرح مرغ گوشتی 30 هزار قطعه ای روستای تمنک با چهار نفر اشتغال زایی نیز مهمترین طرح بهره برداری شده این شهرستان است.
وی اعتبار این دو طرح را 40 میلیارد ریال برآورد کرد.
گوهرگانی ابراز کرد: در دولت یازدهم 19 طرح مرغ گوشتی در شهرستان دنا بهره برداری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی 68 طرح کشاورزی در بخش های مختلف در دهه پر فروغ فجر امسال این استان خبر داد.
گوهرگانی افزود: از این تعداد طرح 64 مورد با اعتبار هزینه شده افزون بر 410 میلیارد ریال افتتاحی و چهار پروژه نیز با اعتباری حدود 12 میلیارد کلنگ زنی خواهد شد.
گوهرگانی میزان اشتغالزایی طرح های افتتاحی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اعم از عمرانی و اقتصادی را بیش از دو هزار نفر ذکرکرد.
وی گفت: بیشترین طرح های افتتاحی نیز مربوط به بخش آب و خاک با حدود 42 طرح است.
جهان محرابی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مدرسه سه کلاسه در روستای گورگنجو از توابع شهرستان دنا افزود: بیشترمدارس احداث شده بنیاد برکت در مناطق روستایی و دور دست است.
وی از در دست ساخت بودن هفت مدرسه دیگر از سوی بنیاد برکت در مناطق محروم این استان خبر داد و گفت: این مدارس دارای 33 کلاس درس است.
وی اعتبار هزینه شده برای طرح مدارس بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد را 70 میلیارد ریال برآورد کرد.
محرابی گفت: این بنیاد به رفع محرومیت های آموزشی کهگیلویه وبویراحمد که نیازمند تأمین تجهیزات سخت افزاری است، توجه ویژه ای دارد.
وی از ساخت یکهزار و 100 کلاس درس با همکاری خیران در این استان خبر داد و افزود : توسعه و تجهیز مدارس این استان به لحاظ پراکندگی یکهزار و 700 روستا، نیازمند حمایت بیش از پیش خیران نیک اندیش و مراکز خدمات رسان عام المنفعه است.
محرابی بیان کرد: مدرسه سه کلاسه روستای گور گنجو با پنج میلیارد و 600 میلیون ریال و به مساحت 307 متر مربع ساخته شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود 150 هزار دانش آموز دارای دو هزار و 500 مدرسه است.

حسن فدایی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از بخشی از بزرگراه یاسوج سیمرم با اشاره به این که در ابتدای دولت یازدهم کهگیلویه و بویراحمد 53 کیلومتر بزرگراه داشت،افزود:در سه سال گذشته زیرساخت های جاده ای این استان افزایش چشمگیری داشته است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 120 کیلومتر بزرگراه در محورهای مختلف این استان در حال ساخت است. 
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:طرح احداث جاده های چهار خطه در جاده های گچساران بابامیدان، گچساران بهبهان و یاسوج بابامیدان از مهمترین طرح های بزرگراهی این استان است.
فدایی تصریح کرد: این طرح ها با یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است.
وی ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد در بخش زیرساخت جاده های چهار خطه نیازمند توجه ویژه است.
فدایی اظهار کرد: تبدیل 30 کیلومتر جاده های ورودی شهرهای بزرگ این استان به بزرگراه برای کاهش خسارت های جاده ای در اولویت کاری دولت یازدهم است.
وی بیان کرد: قطعه دوم جاده یاسوج به سمیرم به طول 9 و هفت دهم با 150 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 26 پروژه راهداری در دهه مبارک فجر در این استان بهره برداری می شود
حسین فدایی افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 470 میلیارد ریال بهره برداری می شوند.
وی اظهارکرد: این پروژه ها در بخش های راهداری، ساخت و توسعه راه ها، بخش فنی و اجرایی و شهرسازی و معماری خواهند بود.
فدایی تصریح کرد: 11 پروژه در شهرستان بویراحمد و دنا،پنج پرژه در کهگیلویه، سه پروژه درشهرستان های چرام، بهمئی و لنده و هشت پروژه نیز در شهرستان گچساران وباشت به بهره برداری می رسد.
وی روشنایی محور پلیس راه گچساران امامزاده جعفر(ع) به طول 10کیلومتر ، قطعه دوم باند دوم محور یاسوج - سمیرم به طول پنج کیلومتر و قطعه اول باند دوم محور یاسوج - سمیرم (سرنج کل) به طول چهار کیلومتر را از مهمترین پروژه های افتتاحی در دهه فجر اعلام کرد.
فدایی ابراز داشت: تکمیل عملیات و اجرای روکش آسفالت و لکه گیری 168 کیلومتر از راههای روستایی در دست اجراست که تاکنون بیش از 66 کیلومتر اجرایی شده است.
وی ابراز کرد: کهگیلویه وبویراحمد به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر توسعه شبکه راه ها متناسب با سایر استان پیشرفت نداشته است.
طول راه های اصلی ، فرعی و روستایی در کهگیلویه وبویراحمد به ترتیب 504 ، 990 و چهارهزارو 530 کیلومتر است.

گزارش و عکس:علیرضا جانی پور



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار