دهه فجر مبارک باد: برای حمایت از دانش آموزان لازم التوجه در 22 بهمن جشن گلریزان برگزار می شود
فرماندار بیرجند: همایش ویژه دانش آموزان رأی اولی شهرستان بیرجند در دهه فجر با حضور استاندار برگزار می شود/ لازم است در آموزش و پرورش صندوقی تشکیل شود تا همکاران فرهنگی که تمایل به کمک افراد بی بضاعت دارند، مبلغی از فیش حقوقی شان را به حساب این دانش آموزان واریز کنند
کد خبر: ۱۷۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 02 February 2016

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با حضور فرماندار و اعضا این شورا در محل آموزش و پرورش بیرجند برگزار و بر حضور خیرین و مردم نوع دوست شهرستان در مراسم برگزاری جشن گلریزان ویژه دانش آموزان لازم التوجه که مشکلات مالی دارند تاکید شد.

فرماندار بیرجند و عضو شورا با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بیش از ۳۵ هزار نفر رای اولی در خراسان جنوبی پای صندوق های رأی می روند گفت : کسانی که از لحاظ قانونی متولد بیست و دوم خردادماه ۷۴ تا هفتم اسفند ماه ۷۶ هستند، برای اولین بار به عنوان رای اولی می توانند در انتخابات سال جاری شرکت کنند.

ناصری از برگزاری همایشی برای دانش آموزان رأی اولی شهرستان بیرجند در دهه فجر با حضور استاندار خبر داد و افزود : باید ورود این افراد به عرصه مشارکت در سرنوشت اجتماعی و رسیدن به بلوغ اجتماعی را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند و لازم التوجه زیادی در بیرجند هستند اظهار کرد : کمک موسسات خیریه به این دانش آموزان، اقدامی خداپسندانه بوده و تاکنون تلاش های شایسته ای در این راستا انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نیز در حد توانایی خودشان، به دانش آموزان نیازمند کمک کنند، عنوان کرد: لازم است در آموزش و پرورش صندوقی تشکیل شود تا همکاران فرهنگی که تمایل به کمک افراد بی بضاعت دارند، مبلغی از فیش حقوقی شان را به حساب این دانش آموزان واریز کنند.

به گفته وی اگر هر نیرویی حتی مبلغی زیر ۱۰ هزار تومان آخر فیش حقوقی خود را به این نیازمندان کمک کند، ماهانه مبلغ بزرگی برای حمایت از آنها جمع آوری می شود.

ناصری در ادامه به افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه مهرشهر در هفدهم بهمن ماه جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در روستاهای حاشیه شهر، رسانه ها می توانند با تهیه گزارش در شناسایی این مکان ها به خیرین نقش بسزایی را ایفا کنند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اراضی و زمین هایی که توسط بنیاد مسکن در روستاها در اختیار آموزش پرورش قرار گرفته است، گفت: مراحل صدور اسناد این زمین ها در دستگاه های مربوطه سرعت یابد.

خیرین به کمک آموزش و پرورش بشتابند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز در این مراسم گفت: دانش آموزان نیازمند و لازم التوجه بسیاری در شهرستان وجود دارند که با همت و کمک مردم و خیرین می‏‌توان کاری کرد تا در شب عید گل لبخند را بر روی لب‌های آنها ببینیم.

سید حسین سجادی‌نژاد با بیان اینکه : در شورای آموزش و پرورش به نقش و تاثیر حوزه تعلیم و تربیت در امانتداری آبروی انسان ها توجه می‌کنیم و امانتدار سرمایه‌های جامعه در حوزه تعلیم و تربیت هستیم اظهار کرد: ضوابط مشخصی در نظام نامه شورای آموزش و پرورش وجود دارد که می‌توانیم از پتانسیل‌های مختلف برای ارتقاء شاخص‌ها استفاده کنیم .

وی با بیان اینکه در بعد ساماندهی مدارس روستایی افزایش کیفیت در اولویت است افزود: در برنامه ریزی و نرم دانش آموزی حداقل برای افتتاح یک مدرسه تعداد 60 دانش آموز باید وجود داشته باشد که در کمیته برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان که اختیاراتی دارد، این تعداد به 30 دانش آموز در سه پایه تقلیل پیدا کرده است.

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز بیرجند

سجادی نژاد در ادامه به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: در کلیه مدارس در 12 بهمن زنگ انقلاب نواخته شده است و در ادامه یادواره شهدای دانش آموز و یادواره شهدای فرهنگی به عنوان الگوسازی در مدارس در ایام دهه فجر برگزار می شود که برنامه های متنوعی در این ایام مبارک در مدارس برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در روند صدور سند اراضی واگذاری به آموزش و پرورش در روستاها شد و افزود: طولانی شدن این روند و عبور از سال ها اعتبار لازم را افزایش می‌دهد.

به گفته وی در برنامه شهری و طرح هادی اراضی، بر اساس کار کارشناسی بخشی از اراضی به فعالیت های آموزشی اختصاص یافته است که درخواست اداره آموزش و پرورش عدم تفکیک اراضی توسط اداره نوسازی است تا اگر به علت تراکم جمعیت بنا باشد فضای آموزشی و زمین توسعه یابد این امکان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تراکم شهرک‌های اقماری اعتبارات ملی و استانی کفاف هزینه‌ها براساس ساخت مدارس را در این مناطق نمی‌دهد، گفت: کمک‌های خیرین همواره سهم بسزایی داشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از افتتاح دبستان یک کلاسه در روستای فریزمرغ، توسعه دبستان کلاته بجدی و اضافه شدن 2 کلاس به آن و افتتاح دبستان 6 کلاسه در چهکند در ایام دهه فجر خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند به برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در تهران در بهار سال آینده اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بیرجند پیش‌بینی‌هایی برای مشارکت در این جشنواره کرده است.

سجای نژاد در ادامه به برگزاری جشن گلریزان ویژه دانش آموزان اشاره کرد و افزود: دانش آموزان نیازمند بسیاری در شهرستان وجود دارند که با کمک مردم می‏‌توان کاری کرد تا در شب عید گل لبخند بر روی لب‌های این دانش آموزان بنشیند.

وی گفت: همه موسسات و ادارات می‌توانند کمک ها خود به دانش آموزان مستحق را به شماره حساب 106975633001 نزد بانک ملی مرکزی به نام انجمن اولیاء و مربیان شهرستان بیرجند واریز کنند.

برگزاری جشن گلریزان در بیرجند

قمری مدیر باشگاه ورزشی امیرعرب نیز از برگزاری جشن گلریزان امسال برای بیست و سومین سال متوالی توسط ورزشکاران و خیرین برای دانش آموزان نیازمند و لازم التوجه خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مراسم گلریزان 81 میلیون تومان کمک مردمی برای دانش آموزان جمع آوری شد، گفت: کارشناسان در سال گذشته البسه مرغوب و به روزی را برای دانش آموزان مستحق تهیه کردند و در اختیار نیازمندان قرار دادند.

مدیر باشگاه ورزشی امیرعرب گفت: این جشن در روز 22 بهمن ماه ساعت 19 با حضور خیرین ، مسئولین ،موسسات خیریه ، ورزشکاران و عموم مردم نو دوست برگزار خواهد شد.

همکاری 700 فرهنگی در اجرای انتخابات

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم در این جلسه از همکاری 700 فرهنگی برای اجرای انتخابات در بیرجند خبر داد و گفت: یادواره شهدا در ایام دهه فجر در بیش از 50 مدرسه متوسطه و ابتدایی برگزار می‌شود.

مهدی بستانی به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش فصل حضور و اعزام اولین کاروان دختران به عتبات عالیات در دهه فجر اشاره کرد و افزود: مانور یاوران انقلاب با حضور 450 دانش آموز متوسطه دوم برگزار و یک هزار و 357 دانش آموز از 4 مدرسه متوسطه اول در روز 22 بهمن سرود اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جشنی با حضور غنچه‌های پیش دبستانی با عنوان سپاس برگزار می‌شود افزود: پاسداشت جمهوری اسلامی، پاسداشت خون انقلاب و پاسداشت امنیت سه عنوان این مراسم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار