معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : براساس بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان ثبت احوال کشور ، این استان در پنج ماه ابتدای امسال شش درصد افزایش در زاد و ولد داشته که با این رشد ، رتبه نخست افزایش جمعیت کشوری را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۷۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 03 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر یحیی میرزاده در نشست سه روزه ارزیابی عملکرد کلاسهای آمادگی برای زایمان طبیعی در بندرعباس اظهار داشت: مهاجر پذیری هرمزگان و همجواری با سه استان سیستان و بلوچستان ، جنوب کرمان و فارس که جمعیت 50 هزار نفری شناوری را در استان تشکیل می دهند مخاطرات زیادی را برای مادران باردار به همراه خواهد داشت .

میرزاده با اشاره به کاهش 18 درصدی میزان مرگ و میر کودکان در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، خاطرنشان کرد: آموزش های لازم قبل از زایمان باعث آمادگی مادر باردار برای زایمان و ارتقای سلامت وی می شود .

وی با تاکید بر افزایش سواد سلامت مردم گفت: در سال های اخیر به علت کم اطلاعی مردم از عوارض زایمان سزارین، نگرش منفی و ترس مادران باردار از زایمان طبیعی باعث افزایش زایمان های سزارین شده است.

میرزاده با بیان اینکه ترویج زایمان طبیعی یکی از مهم ترین محورهای طرح تحول نظام سلامت است که از اردیبهشت ماه سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده ،خاطرنشان کرد: استقبال مادران باردار از زایمان سزارین در حالی صورت می گیرد که در روش زایمان طبیعی، مدت بستری شدن در بیمارستان نسبت به روش سزارین کمتر و توانایی بازگشت به کارهای عادی و روزمره خیلی سریع تر می باشد.

وی شرکت در کلاس های آمادگی زایمان را در بهبود نگرش به زایمان طبیعی موثر دانست و افزود: مطالبی که در این کلاس ها آموزش داده می شود نه تنها تحمل مادر را نسبت به درد زایمان افزایش می دهد، بلکه از بروز عوارض ناشی از زایمان جلوگیری می کند.

نشست سه روزه ارزیابی عملکرد کلاسهای آمادگی برای زایمان طبیعی با حضور کارشناسان مسئول اداره سلامت مادران 55 دانشگاه علوم پزشکی کشور از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بندرعباس آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار