بزودی دستگاه ماموگرافی پیشرفته در بیمارستان امام خمینی(ره) راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۷۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 05 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


به گزارش خبرنگارتابناک آذربایجان غربی ،سرطان به عنوان يك بيماري مدت ها است كه فكر بشر را به خود مشغول كرده است. علم ثابت كرده است علي‌رغم عدم وجود يك درمان قطعي براي اين بيماري ، تشخيص زود هنگام و به مـوقـع ايـن بـيـمـاري بـه پـزشـكـان كـمك مي‌كند كه حـداقـل از پـيـشـرفـت اين بيماري جلوگيري كنند. يكي از رايج‌ترين سرطان ها مخصوصاً در بين زنان سـرطـان سـينه است و از ميان روش هاي مختلف تشخيص سرطان سينه ، ماموگرافي به عنوان روشي با ميزان مقبوليت بالا بسيار رايج و متداول است.

دکتر مزنگ مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهاباد گفت:با پیگیری های صورت گرفته دستگاه ماموگرافی جدید بزودی در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد راه اندازی شده که هزینه این دستگاه حدود 4 تا 7 میلیارد ریال می باشد که از محل اعتبارات دانشگاه متبوع خریداری و راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت:ماموگرافي عمدتاً به منظور شناسايي و تشخيص سرطان پستان و نيز به منظور ارزيابي توده هاي قابل لمس و ضايعات غير قابل لمس پستان مورد استفاده قرار مي گيرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تجهیزات تصویر برداری بخش رادیولوژی بیمارستان  دارای قدمت بالایی بوده و نیاز به بروز رسانی دارند و در این راستا نیز اخیرا دستگاه سونوگرافی پیشرفته جدید جهت بالابردن کیفیت خدمات تشخیصی درمانی برای این بیمارستان خریداری و راه اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر بخش رادیولوژی این بیمارستان با دارا بودن 3 پزشک متخصص در دو نوبت صبح و عصر و کادر مجرب رادیولوژی آماده ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می باشد.


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار