یک فعال سیاسی اصولگرا گفت:دولت بنا دارد از ظرفیت احزاب در حل مشکلات کشور استفاده کند.
کد خبر: ۱۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 31 March 2015
ابوالقاسم رئوفیان با اشاره به فعالیت‌های احزاب در سال ۹۳ گفت: در یک دوره هشت ساله به لحاظ عدم تعامل دولت‌های نهم و دهم با نهادهای مدنی احزاب دوره سختی را تجربه کرده‌اند و در یک دوره هشت ساله به لحاظ عدم تعامل دولت‌های نهم و دهم با نهادهای مدنی، احزاب دوره سختی را تجربه کرده‌اند و پس از یک دوره فترت، احزاب هوای تازه‌ای را در دولت یازدهم استنشاق کردند.

وی افزود: برقراری تعامل مثبت و موثر از سوی دولت، با احزاب و گروه‌های سیاسی موجب شد احزاب مجدد به صحنه بازگردند. البته این بدان معنا نیست که احزاب در دولت نهم و دهم فعالیتی نداشتند، اما از ناحیه دولتشان و جایگاه احزاب در این دو دولت نادیده گرفته شد.

رئوفیان خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل دوسویه احزاب و دولت، در دوره جدید در اولین دعوت وزارت کشور، حدود ۶۰ حزب و گروه سیاسی حضور پیدا کرده‌اند و فرصتی برای طرح مسائل مختلف ایجاد شد. به دنبال این جلسات، جلسات تخصصی در قالب کارگروه‌های مختلف برای تهیه قانون احزاب، احیای خانه احزاب و تهیه قانون انتخابات تشکیل شد. این جلسات نشان داد دولت تصمیم دارد از ظرفیت احزاب در حل مشکلات کشور استفاده کند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: معتقدیم احزاب می‌توانند مشاوران امینی برای دولت باشند. پس از شکل‌گیری دولت، آنها که مخالف رای‌آوری روحانی بودند، بعد از انتخابات به کارشکنی پرداختند. جبهه ایستادگی علی‌رغم اینکه به روحانی رای نداد، اما پس از روی کار آمدن دولت او همواره یاریگر دولت بود، چراکه معتقد بود پس از رقابت نتیجه هرچه که بود، باید کار را با همدلی و مدارا پیش برد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: متاسفانه برخی توجهی نمی‌کنند که دولت چه اقدامات مثبتی انجام داده و بنای آنها از ابتدا مخالفت و تخریب است. این افراد چه در قالب مطبوعات خود، چه به وسیله تریبون‌های خود در برابر هر کاری که دولت انجام دهد، یا سکوت می‌کنند یا بهانه‌جویی می‌کنند. در حالی که این سیاستی نیست که افراد خردمند، ملت ایران و رهبری بپسندند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار