دهه فجر در کنار یادآوری پیروزی انقلاب اسلامی و رخدادهای بزرگ بهمن 57 و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام به برهه ای برای نشان دادن و انتشار فعالیت های عرصه فرهنگی و هنری نیز تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۷۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 07 February 2016
دهه فجر در کنار یادآوری پیروزی انقلاب اسلامی و رخدادهای بزرگ بهمن 57 و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام به برهه ای برای نشان دادن و انتشار فعالیت های عرصه فرهنگی و هنری نیز تبدیل شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛یکی از مهم ترین حوزه هایی که این روزها و در دهه فجر نقل محافل عمومی ایلام شده و با استقبال مردمی روبرو بوده بخش دهه فرهنگ و هنر این استان است.
به منظور نکوداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی این روزها بیش از هر زمان دیگری اهالی فرهنگ و هنر بومی و اصیل استان ایلام به تکاپو برای عرضه استعدادهای هنری و خلاقیت های ذاتی خوده افتاده است.
اجرای ویژه برنامه های گوناگون و شاد با دستمایه قرار دادن هنرهای محلی و بومی در زمره این برنامه هاست که هر شب با عنوان و ویژه یکی از شهرستان های 10 گانه استان در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار می شود.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در دهه فجر امسال در 10 شب اقدام به برگزاری جشن ها و آیین های هنری فرهنگی شاد و سرگرم با عنوان دهه فرهنگ و هنر استان کرده که این برنامه ها تا شب 22 بهمن ادامه دارد.
ویژه برنامه های دهه فرهنگ و هنر استان هر شب اختصاص به اجرای هنرهای بومی و محلی یک شهرستان به مدت سه تا چهار ساعت دارد که شامل اجرای زنده موسیقی محلی و مقامی، ظنز، نمایش و شعر خوانی به گویش های کردی و لری توسط اصحاب فرهنگ و هنر بومی است.
یکی از ظرافت ها و نکته های جالب این رویداد، برگزاری نمایشگاه دست آفرینه ها و صنایع دستی، پوشاک و غذاهای محلی و سنتی هر شهرستان در حاشیه ویژه برنامه ها و آیین های دهه فرهنگ و هنر استان ایلام است.
برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را باید ابتکاری نیکو و قابل قدردانی دانست که با استقبال فراوان و بسیار چشمگیر مردم ایلام رو برو شده است.
در موفقیت این رویداد همین بس که هم اسباب خرسندی و رضایت مردم و شرکت کنندگان و هم اصحاب و فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان را فراهم کرده است.
دهه فرهنگ و هنر ایلام علاوه بر زیبایی های وصف ناپذیرش، جلوه ای ویژه و ناب به شب های ایلام بخشیده و این ستارگان هنری هستند که با درخشش خود به شب های ایلام روشنی و نور می دمند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار