هم‌زمان با ایام‌الله دههفجر دو پروژه فرودگاه اردبیل با هدف به حداقل رساندن تأخیر و ابطال پروازهای فرودگاه اردبیل با حضور مدیرعامل فرودگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۷۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 07 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در پاویون فرودگاه اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: سیستم روشنایی تقرب و سیستم تقرب دقیق باند فرودگاه اردبیل مجهز به نوین‌ترین امکانات امروز به بهره‌برداری رسید.

فخرالدین هاشمی تصریح کرد: برای راه‌اندازی سیستم روشنایی تقرب باند فرودگاه اردبیل 700 میلیون تومان و سیستم تقرب دقیق باند 5 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سیستم سبب می‌شود تا تأخیرها و ابطال پرواز فرودگاه اردبیل بین 60 تا 70 درصد کاهش یابد، گفت: ‌البته این ابطال‌ها و تأخیرها رقم بالایی ندارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان افزود: سال گذشته تنها چهار پرواز به دلیل شرایط جوی ابطال شده و تأخیر پروازها نیز تا 30 مورد در فرودگاه اردبیل اتفاق افتاده است.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: از امروز با راه‌اندازی این سیستم مجهز باند فرودگاه اردبیل تا 70 درصد ابطال‌ها و تأخیرهای پرواز کاهش می‌یابد و این اعداد به کمتر از هفت مورد می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا فرودگاه اردبیل مجهز به سیستم جدید با امکانات مطلوب شود به طوری که با نصب دستگاه آیلس و سیستم‌های جدید روشنایی وضعیت مطلوب‌تری را در حوزه نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه اردبیل شاهد می‌شویم.

هاشمی به طرح جامع فرودگاه اردبیل برای اجرا و تکمیل پروژه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تاکسی موازی و پارکینگ فرودگاه در حال تکمیل است و به زودی شاهد بهره‌برداری از آنها می‌شویم.

وی اضافه کرد:‌ ترمینال داخلی فرودگاه اردبیل نیز به سرعت در حال تجهیز است که امیدواریم نیمه اول سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه در فرودگاه اردبیل باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار