کد خبر: ۱۷۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 08 February 2016
روزنامه جام جم درباره خرید هواپیما گزارش داده است: زمان ورود این هواپیماها به کشور به علت اظهارات متناقض برخی مسئولان، با ابهامات فراوانی روبه‌رو است...

محمد خداکرمی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی درخصوص زمان ورود هواپیماهای خریداری شده به کشور گفت: از زمان ورود دقیق و همچنین مدل‌هایی که قرار است به ایران بیاید، اطلاعی در دست نیست، اما می‌دانیم برخی هواپیماهای خریداری شده از پیشرفته‌ترین نوع هواپیماهای مسافربری در سراسر جهان است و باید برایشان زیرساخت‌های مخصوصی فراهم کنیم. این آمادگی حتی شامل پرسنل و خدمه‌ هواپیما نیز خواهد شد به صورتی که افراد مورد نیاز ناوگان جدید آموزش‌های مخصوص را قبل از ورود هواپیما خواهند دید تا به محض ورود پرنده بسرعت عملیاتی شده و از آن در مسیرهای تعیین شده استفاده کنیم....

از سوی دیگر یک منبع آگاه در سازمان هواپیمایی کشور به جام‌جم گفت: هواپیماهای خریداری شده در مدت هفت تا هشت سال قرار است وارد ناوگان هوایی ایران شوند و دفاع برخی مسئولان از خرید هواپیمای قاره‌پیما با این استدلال که ایران باید به همه نوع هواپیما تجهیز باشد، قابل تأمل است. به این دلیل که ایران اصلاً شرایط استفاده از این نوع هواپیماها چه در زمینه فرودگاهی و چه در زمینه‌های دیگر را ندارد.

وی افزود: هواپیمای قاره‌پیمایA380که خریداری شده، موافقان و مخالفانی دارد اما به نظر می‌رسد اولین محموله این هواپیما در سال 2019 وارد ایران شود و صحبت‌های برخی مسئولان که القا می‌کردند این نوع هواپیما بزودی به ایران خواهد آمد، نوعی تبلیغات محسوب می‌شود زیرا هنوز خدمات فرودگاهی برای این هواپیما فراهم نیست.

وی تصریح کرد: حداقل ظرفیت مسافر این نوع هواپیما 550 نفر است. به بیان بهتر ورود یک هواپیما A380 به معنی ورود سه هواپیمای معمولی است و ظرفیت فرودگاهی کشور برای خروج مسافر و همچنین تحویل بار این نوع هواپیما، مناسب نیست.

این مقام آگاه گفت: پیش‌بینی مسئولان بر این پایه بوده که تا سال 2019 فاز دوم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) راه‌اندازی می‌شود، به همین دلیل در محموله‌های اولیه، ورود هواپیمای غول‌پیکر دیده نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار