در دیگر دانشگاه شاخص استان قزوین هم که بدنه مدیریتی و کارشناسی آن متاثر از نگاه و رویکرد کلی حاکم بر مرکزیت این دانشگاه است اقبال درخوری را به نیروهای ارزشی ندارند و زمینه لازم برای رشد و شکوفایی و نشاط علمی ولایتمداران چندان دیده نمی شود.
کد خبر: ۱۷۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 09 February 2016
به گزارش تابناک از قزوین بسیاری از دانشگاهیان که بعضا در غرب تحصیل کرده اند پیشرفت های نسبی در امور رفاهی و فناوری و تعاملات اجتماعی بهتر که شاید در رعایت قوی تر حقوق شهروندی تجلی کند را ناشی از توسعه آزادی های مصطلح مدنی و مثلا به خاطر عدم الزام به رعایت حجاب و یا جدا دانستن دین (که از نظر آنها یک مسئله فردی است) از سیاست می دانند.

به همین خاطر است که این دسته از به اصطلاح روشنفکران ما کرامت انسانی را که طبق آموزه های دینی و برگرفته از کتاب و سنت و تنها در گرو تقوی الهی و زندگی دینی حاصل می شود، جور دیگری می بینند و فاصله معنا داری با آن دارند.

رویکرد اشتباه این افراد باعث می شود که دانشگاه مطلوب را به دور از ارزش های الهی و در راستای نیل به اهداف مدنی خود بخواهند. متاسفانه بخش قابل ملاحظه ای از دانشگاهیان به ویژه مسئولین آن در دوره اصلاحات و در مدیریت فعلی به دلایل مختلف که تصیل نسبتا طولانی در غرب و یا تدریس علوم و مفاهیمی که غالبا از آنجا گرفته شده است و در فرهنگ ما رسوخ کرده از آن جمله است.

نگاه متعصبانه و ظاهری به دستاوردهای علمی و فناوری آن دیار داشته و همراهی لازم با خواستگاه جمهوری اسلامی که برگرفته از راه امام و فقاهت و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب است را ندارند. هرچند که قاطبه ایشان بحمدالله مذهبی و دوستدار نظام و انقلاب می باشند.

علی ایحاله دانشگاه های استان قزوین نیز از این مقوله مستثنی نمی باشد. دربرخی از دانشگاهها که مدیریت وقت آن در دوره اصلاحات با افراد حزبی و در مقطعی به مسئولیت رئیس حزب منحله مشارکت استان بوده است، تلاش های زیادی برای جذب نیروهای همفکر و دفع افراد دیگر صورت گرفته و در دولت تدبیر نیز تقریبا تمامی همفکران ایشان در مدیریت فعلی دانشگاه ایفای نقش می نمایند و دفع حداکثری نیروهای منتسب به اصولگرایی صورت گرفته است و نیروهای ارزشی بسیار در انزوا می باشند.

در دیگر دانشگاه شاخص استان قزوین هم که بدنه مدیریتی و کارشناسی آن متاثر از نگاه و رویکرد کلی حاکم بر مرکزیت این دانشگاه است اقبال درخوری را به نیروهای ارزشی ندارند و زمینه لازم برای رشد و شکوفایی و نشاط علمی ولایتمداران چندان دیده نمی شود.

بدیهی است در نظام مردم سالاری دینی رویکردهای این چنینی به دانشگاه قادر به حفظ دستاوردهای شکوهمند انقلاب و تداوم بخش توسعه لازم در تراز جمهوری اسلامی نخواهد بود از اینرو است که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که نباید نیروهای ارزشی و متدین از عرصه فعالیت و نشاط علمی دانشگاه ها کنار گذاشته شوند.

باشد که ان شاء الله دانشگاه اسلامی مد نظر رهبر فقید انقلاب و مقام معظم رهبری هر چه زودتر تحقق عملی یابد.


*محمدرضا ذاکر؛ پایگاه خبری تحلیلی شهر مینو
برچسب ها: انتصابات ، قزوین ، دانشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار