گزارشی دیگر از راهپیمایی 22 بهمن در خراسان جنوبی / از: مهدی کاظمی فرد- تکتم سبزبان
حجت‌الاسلام علی‌اکبری: دشمن سال‌ها کوشیده که انقلاب اسلامی ایران را تحلیل کند،اما هنوز نتوانسته این انقلاب را رمزگشایی کند و انقلاب ما همچنان یک راز سربه‌مهر باقی‌مانده است
کد خبر: ۱۷۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲ 12 February 2016

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم ستم شاهی در22 بهمن سال 57 ، مردم متدین و ولایتمدار 60 نقطه در استان خراسان جنوبی امروز در شکوهی بی نظیر با حضور پرشور و با نشاط در جشن آغاز سی و هشتمین سالگرد پیروری انقلاب اسلامی، بار دیگر بر پیمان خود با مقام عظمای ولایت، آرمانهای والای امام راحل (ره) وشهدای والامقام تاکیدکردند.

در آیین راهپیمایی 22بهمن امسال در خراسان جنوبی مردان، زنان، نوجوانان ، جوانان، دانشجویان، دانش آموزان، کارگران و سایر قشرها و نیز پیروان مذهب تشیع و تسنن استان در کنار هم و در صفوف فشرده وحدت و انسجام ملی خود را به نمایش گذاشتند و بار دیگر با حضور در صحنه انقلاب به جهانیان نشان دادند که رابطه انقلاب و مردم و رهبری ناگسستنی و عمیق و پایدار است.

ملت انقلابی استان امروز هماهنگ با دیگر راهپیمایان در سراسر کشور با سردادن شعار‌هایی همچون "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس"، "رمز بقای انقلاب وحدت است؛ پیروی از امامت امّت است"، "با اتّحاد و یکدلی ملّت؛ پاینده و پیروز بُوَد این نهضت"، "یکپارچگی امت حزب‌الله؛ غوغا کند در هفتم اسفندماه"، "مرگ بر آل‌سعود و داعش"، "پیروی از ولایت باعث عزّت ماست؛ نبرد با استکبار پیام نَهضت ماست"، "در عزم ملت ما تحریم اثر ندارد؛ آمریکای جهانخوار این را باید بداند"،"سازش ما با آمریکا مَحال است؛ این سَنَدِ زندة استقلال است"، "آمریکای جهانخوار؛ سردمدار استکبار"، "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی"، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل، ولایت و مقام معظم رهبری بیعت کرده و با ندای "لبیک یا خامنه‌ای" خواب دشمنان را آشفته کردند.

رئیس ستاد دهه فجرخراسان جنوبی در حاشیه راهپیمائی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وسعت 151 کیلومتر مربعی استان و پراکندگی سکونتگاه های جمعیتی، ترتیبی اتخاذ شد تا راهپیمایی ها علاوه بر مرکز شهرها و بخشها در تعدادی از روستاهای استان نیز برگزار شود.

به گفته حجت الاسلام ابراهیم زاده راهپیمایی 22 بهمن امسال در 60 نقطه استان با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد. در مرکز استان، راهپیمایان در بیرجند در میدان امام خمینی(ره) حضور یافتند و پس از عبور از میدان شهدا، میدان ابوذر، چهار راه ارتش در میدان قدس گردهم آمدند.

عید انقلاب به عید غدیر گره خورده است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در جمع مردم انقلابی بیرجند با بیان اینکه ۲۲ بهمن ملت ما را به غدیر گره زد، گفت: دعوت اسلام به تشکیل جامعه اسلامی و نظام الهی در طول قرن ها بی پاسخ بود که ایران آن را پاسخ داد

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن یک همایش ملی صبر و استقامت و نمادی از ایستادگی ملت ایران است اظهار کرد: همایش عظیم ۲۲ بهمن، جشن و شادمانی ملت عزیز و بزرگ ایران بوده که می‌توان آن را گردهمایی بزرگ ملت ایران برای احترام به قران، اسلام، ولایت و آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی نامید.

نماينده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، ادامه راه انقلاب و عزت و بزرگی این نظام را وابسته به صبر و شکر دانست و افزود: ادامه این راه ملتی شکور و صبور می‌خواهد که امروز این صبر و شکر را می‌توان در آحاد ملت ایران دید و این‌یکی از امتیازات بزرگ ملت ماست.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: دشمن سال‌ها کوشیده ازنظر رشته‌های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی، انقلاب اسلامی ایران را تحلیل کند،اما هنوز نتوانسته با روش‌های معمول و مرسوم خود از اسلام و انقلاب ما رمزگشایی کند و هنوز هم این انقلاب مثل یک راز سربه‌مهر باقی‌مانده است.

به گفته وی این موضوع که چه چیزی سبب شده که بعد از ۳۷ سال هنوز هم مثل روزهای اول این انقلاب پابرجاست و با از راه رسیدن نسل چهارم هنوز هم نشاط انقلابی در آن‌ها باقی‌مانده برای دشمن یک سؤال است.

وی، اتصال به بی‌کران وحی الهی و ارتباط با ملکوت اعلی را نقطه تمایز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب ما ریشه در اعتقادات، مذهب، دین و وابستگی‌های ما دارد و ملت ما در آیینه‌ی انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن، سیمای پیامبر اکرم (ص) و حماسه حسینی را مشاهده می‌کند.

وی بابیان اینکه ۲۲ بهمن ملت ما را به غدیر گره زد، بیان داشت: دعوت اسلام به حیات طیبه، تشکیل جامعه اسلامی و حاکمیت اسلامی و نظام الهی در طول قرن‌ها بی‌پاسخ‌مانده بود و با از راه رسیدن ملتی شجاع، سلحشور، وفادار، خردمند و تمدن ساز ایران آن را پاسخ داد.

راه انقلاب ایران اسلامی در مقابل استکبار تغییر ناپذیر است

نماينده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بهمن ۵۷ را یوم الفت ملت ایران دانست و افزود: مردم فتح الهی را در آن روز دیدند و جایگاه این نظام نیز هرسال به همت بزرگ ملت ایران و هدایت الهی مقام معظم رهبری رفیع‌تر می‌شود.

وی افزود: اما مسئله مهم در این زمینه دشمن‌شناسی مردم ایران است که آن‌ها همواره در طول این سال‌ها چهره کثیف و منفور دشمن را ‌شناخته اند و این راه به فضل الهی ادامه دارد.

وی به مسئله برجام نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با یک حرکت تاکتیکی در این مذاکرات پیروز شد اما راهبرد جمهوری اسلامی در مقابل استکبار هیچ‌گاه تغییر نکرد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری همچنین بر لزوم اتحاد و همدلی ملت ایران در این شرایط حساس تأکید کرد و افزود: امروز یک پیام اصلی قرآن و اولیا خدا به مردم ما این است که آن‌هایی که می‌خواهند شمارا به راست و چپ، تندرو، معتدل و ... تقسیم کنند دلسوز ملت ایران نیستند.

اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات‌بخش کشوراست

وی، اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات‌بخش کشور دانست و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند راه نجات ما در ژنو و برجام و ... نیست بلکه راه نجات ما تکیه به ملت خودمان است و از مسئولان و آحاد مردم انتظار داریم به این نسخه عمل کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری همچنین تأکید کرد: یک روز هم نباید از طرفداری آزادی خواهان جهان ازجمله سوریه، عراق، لبنان و.. کوتاه آمد و باید باروحیه انقلابی ایران راه را ادامه داد.

وی بابیان اینکه امروز برخی می‌خواند حاشیه‌سازی کنند از مسئولان خواست تا فرصت خدمت به مردم را غنیمت شمرده و درگیر حاشیه‌ها نشوند و تنها به دنبال خدمت کردن به مردم باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری به انتخابات پیش رو و حساسیت انتخابات امسال نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان ما باید انقلابی باشند و این انقلابی بودن هم در شیوه، سابقه و عمل آن‌ها باید وجود داشته باشد تا بتوانند در برابر پروژه نفوذ دشمن پیروز شوند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان داشت: این قدم‌ها و حضور شما دشمن را به خشم آورده و آن‌ها را عصبانی کرد.

تداوم استقلال کشور تنها با حضور مردم امکان‌پذیر است

در حاشیه این راهپیمائی حجت‌الاسلام علی ‌رضایی قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان نیز در جمع خبرنگاران با تبریک و گرامیداشت جشن های سالگرد انقلاب اسلامی، به دو انتخابات مهم پیش رو در سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم متوجه هستند امنیت و رشد جامعه در سایه حضور حداکثری در پای صندوق‌ها است.

حجت‌الاسلام علی ‌رضایی اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، مثل همیشه حکایت از آگاهی، بصیرت و ولایت مداری مردم دارد به‌ویژه در شرایطی که استکبار تلاش می‌کند مسیر ما را به هر شکل منحرف کند.

وی با بیان اینکه دشمن از راه خشونت و جنگ نتوانست این ملت را شکست دهد و امروز می‌خواهد از راه جنگ نرم ملت ایران را به‌زانو درآورد افزود: با توجه به اینکه ایران مرکزیت جهان اسلام را دارد و پشتوانه‌ای برای همه کشورهای مسلمان است، این حضور همه مستضعفان و مسلمانان واقعی را امیدوار می‌کند.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان سپس افزود: دشمنان ما ازجمله اسرائیل و آمریکا در کاخ شیشه‌ای هستند و بیشترین وحشت را از این حضور مردم در صحنه های انقلاب و انتخابات است و ما باید وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به دو انتخابات مهم در سال جاری، عنوان داشت: مردم متوجه هستند که ضامن رشد و امنیت جامعه، حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخاب بهترین نمایندگان است.

گزارش خبرنگاران تابناک از سایر شهرستان های استان نیز حاکی از راهپیمائی پرشور و با نشاط مردم استان در عید انقلاب است.

استاندار خراسان‌جنوبی در جمع مردم قاین

راهپیمایی 22 بهمن امسال در 60 نقطه استان با حضور شکوهمند شیعه و سنی در کنار هم برگزار شد

                                                                                                                               عکس از: رها صلاحی مقدم

استاندار خراسان‌جنوبی 22 بهمن را در جمع مردم ولایتمدار قائن گذراند و همراه با مردم در راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرد.

به گزارش نسیم‌قائن، وجه‌الله خدمتگزار استاندار خراسان‌جنوبی در پایان مراسم راهپیمایی22بهمن در مصلی نمازجمعه در جمع مردم قاین ضمن تبریک ایام ‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه اقشار ملت دست به دست هم دادند و این پیروزی رقم خورد و وظیفه ماست که یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را زنده نگه داریم.

استاندار خراسان‌جنوبی در بخشی دیگر از سخنان خود به دستاوردهای ارزشمند برجام اشاره کرد و گفت: اگر امروز به عنوان کشوری توانمند چندین کشور قدرتمند جهانی را پای میز مذاکره می‌نشانیم و با استدلال و به بهترین وجه و با منطق و با حفظ عزت و بزرگی و کرامت ایران اسلامی حرف خود را به کرسی می‌نشانیم به پشتوانه حضور شما مردم است.

خدمتگزار بیان کرد: در شرایطی هستیم که کشورهای جهان مرتب با دولتمردان ما وارد گفتگو و مذاکره می‌شوند و این ما هستیم که تصمیم گیرنده هستیم.

وی همچنین در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به سفرهای نمایندگان سیاسی اقتصادی کشورهای اروپایی به ایران و حضور سفرای این کشورها در استان خراسان جنوبی یادآور شد: در دیداری که با سفرای اروپایی داشتیم، آنها آمریکا را یک کشور قدرتمند می شناختند و می گفتند شما یک امتیاز دارید که ما نداریم و آن این است که دولتمردان شما پشت سر یک رهبر و با تکیه بر باور و قدرت مردم خود ایستاده‌اید و به شرق و غرب وابسته نیستید. این سفرا تاکید داشتند که حاضرند درکشور ما سرمایه‌گذاری کنند و ما باید از این فرصت ها و سرمایه های سرمایه گذاران خارجی و داخلی با یک مدیریت و ساز وکار درست در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

خدمتگزار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: امسال باید یک گام بزرگ دیگر در عرصه سیاسی برداریم و آن حضور مقتدرانه، آگاهانه، عالمانه و دلسوزانه در عرصه سیاسی و در عرصه بزرگ انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است.

وی ضمن تشکر از همه داوطلبانی که در این عرصه و میدان رقابت حضور یافته‌اند و همچنین تشکر از طرفدارانشان خطاب به همه کاندیداها و طرفدارنشان اظهار کرد: از همه شما می خواهم آگاهانه، عالمانه، دلسوزانه و متعهدانه تصمیم بگیرید و در مدار و محور قانون با رعایت صمیمیت و برادری و در سایه برادری اتحاد گام بردارید و برای توسعه، پیشرفت و آبادانی همه در کنار هم زندگی کرده و کار کنیم چراکه دنیا چشم دوخته است تا ببیند مردم ایران اسلامی در انتخابات چگونه رفتار می‌کنند.

خدمتگذار اضافه کرد: نامزدها و طرفدارهایشان به گونه‌ای رفتار کنند که این صفوف گسترده و صمیمانه، منسجم‌تر و باشکوه‌تر در کنار هم باشند که در روز انتخابات هرصندوقی مالامال و باشکوه تر از سال های گذشته باشد.

وی معدل حضور مردم در سراسر کشور در انتخابات های گذشته را 65 درصد اعلام کرد و گفت: براساس آمار معدل مشارکت مردم خراسان جنوبی83 درصد بوده است و حدود 20 درصد بیشترین مشارکت را نسبت به معدل کشور داریم و این نشانه داشتن مردمی متدین و دلسوز و علاقه‌مند به سرنوشت خود در خراسان جنوبی است.

وی با تقدیر و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن گفت: امیدواریم در 7 اسفند حضوری باشکوه‌تر و صمیمانه‌تر و آگاهانه و مقتدرانه‌تر و باتدبیر و تدبر و خرد و توجه رقم بخورد و همه در کنار هم در سالی که مقام رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده‌اند شاهد حضور ارزنده مردم باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار