کد خبر: ۱۸۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 14 February 2016


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه توسعه خدمات درمانی و بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ حمید درفشی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار طرح خودمراقبتی در استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به کمبود سرانه‌های بهداشت و درمان در این استان باید برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه سرانه‌های درمانی در این استان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت و نیاز مردم به سرانه‌های درمان لذا لازم است با تعامل و مشارکت خیران مسیر توسعه خدمات‌درمانی را در این استان با شتاب بیشتری طی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در مسیر توسعه خدمات پزشکی و درمانی در این استان به تازگی انجام شده است راه‌اندازی کلینیک تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز است.

درفشی با تأکید بر ارتقای طب سنتی ادامه داد: باید طب سنتی را از خرافه دور کرده و درمان را از طریق طب سنتی و البته به متخصصین این رشته واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید آگاهی مردم را نسبت به مراکز عرضه و توزیع داروهای گیاهی که در بعضی از این مراکز به غلط به امور درمان نیز پرداخته می‌شود بالا برد تصریح کرد: خطرات ناشی از تهیه داروهای گیاهی در مراکز غیرمجاز باید اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نگاه مردم نسبت به طب سنتی بسیار مثبت است، افزود: با راه‌اندازی مراکز تخصصی این طب به صورت علمی در خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درفشی بیان داشت: هم‌اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته از روش‌های طب سنتی استفاده می‌کنند و می‌توان گفت که 40درصد از جوامع مختلف به سوی درمان از طریق طب سنتی حرکت کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی کلینیک فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و همچنین راه‌اندازی اتاق ایزوله فشار منفی در بخش جراحی خبر داد و بیان داشت: این بخش‌ها نیز در راستای توسعه خدمات پزشکی و درمانی این بیمارستان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به راه‌اندازی اتاق ایزوله فشار منفی در بخش جراحی بیمارستان ثارالله اشاره کرد و گفت: در جهت خدمت‌رسانی بهینه به مراجعه کنندگان و در راستای بهبود وضعیت بهداشتی و موازین کنترل عفونت، اتاق ایزوله بیمارستان با دستگاه فشار منفی تجهیز و راه‌اندازی شد.

درفشی خاطرنشان کرد: این مهم در کنترل بیماری‌های تنفسی و واگیر با توجه به اپیدمی‌های اخیر بسیار حائز اهمیت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار