فرماندار نکا
فرماندار نکا با اشاره به تعیین تکلیف مسکن مهر شهرستان گفت: متأسفانه مسکن مهر با قرار گرفتن در حاشیه شهرستان بعد از گذشت دو سال هنوز تعیین تکلیف نشده است.
کد خبر: ۱۸۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 15 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، جعفر احمدی افزود: برای برخورداری شهرک‌نشینان از خدمات شهری یا روستایی هرچه سریع‌تر باید جانمایی جغرافیایی شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مازندران بیان داشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سفر ریاست جمهوری به این استان برکات فراوانی نصیب شهرستان نکا شد و از ۹۹۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب شده مازندران در سفر استانی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به این شهرستان جهت اتمام سد گلورد، اراضی شیب‌دار و اتمام جاده نکا- نیروگاه اختصاص داده شد.

فرماندار نکا بابیان اینکه ۲۲ پروژه عمرانی، فرهنگی، آموزشی، خدماتی و کشاورزی دهه فجر امسال در نکا به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: خوشبختانه با مشارکت حداکثری مسئولین و مردم بااعتبار بالغ‌بر ۹۸ میلیارد ریال ۲۲ پروژه عمرانی، فرهنگی، خدماتی، کشاورزی، آموزشی و اشتغال‌زایی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

احمدی افتتاح پروژه‌های مسکونی مددجویی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، خط ۲۰ کیلووات، نصب ترانس و تابلو در چهار نقطه از روستای قلعه سر و او مال جهت تقویت برق مشترکین برای جمعیت سه هزار خانواری این دو روستا، اجرای پروژه شن‌ریزی و تعریض و احداث جاده بین مزارع به طول ۱۱ کیلومتر، اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در سطح ۲۶۰ هکتار را ازجمله طرح‌های بهره‌برداری شده در دهه فجر برشمرد.

 به گفته این مسئول دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای توسعه مکانیزاسیون ادوات کشاورزی کشاورزان نکایی پرداخت شد، که خوشبختانه با این رویکرد در حوزه اقتصادی کشاورزان راندمان قابل قبولی را در بحث تولید محصولات کشاورزی طی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در دهستان پی رجه مبلغ پنج میلیارد ریال وام بانکی کم‌بهره جهت ایجاد توسعه زراعت و باغبانی پرداخت شد درواقع از آغاز سال ۹۴ تاکنون به‌منظور اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای باغداران در سطح ۲۶ هکتار تخصیص یافت.

اراضی شیب‌دار مهم‌ترین فرصت اقتصادی کشاورزان

نماینده عالی دولت در نکا استفاده بهینه از اراضی شیب‌دار بخش هزارجریب را فرصت مهم اقتصادی در حوزه کشاورزی دانست و همچنین بیان داشت: ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در سطح ۷۰ هکتار روستاهای سیکا، گلورد، چناربن وچلمردی مصوب و در حال اجرا است.

فرماندار نکا ادامه داد: برای کاهش هزینه تولید در امر زراعت بیش از شش هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار به کشاورزان تحویل داده شد و همچنین به‌منظور تأمین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی، کارگاه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها ۱۱.۵ میلیون لیتر سوخت در بین کشاورزان بخش مرکزی و هزارجریب توزیع شد.

وی ساماندهی طرح هادی در روستاها را ازجمله مهم‌ترین طرح‌های عمرانی- خدماتی در شهرستان برشمرد و اظهار کرد: برای اجرای زیرسازی و آسفالت در قالب طرح‌های هادی روستاهای ملاخیل پوروا، چناربن، شیت، شهاب‌الدین و زرندین سفلی یک میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان تأمین اعتبار و هزینه شد.

احمدی افزود: با رایزنی‌های انجام‌شده سال جاری شاهد اجرای طرح هادی در ۴۱ روستای شهرستان نکا در بخش مرکزی و هزارجریب خواهیم بود.

این مقام مسئول از توسعه راه‌های ارتباطی به‌عنوان عامل پیشرفت اقتصادی- اجتماعی در منطقه یادکرد و همچنین ابراز داشت: جهت آسفالت و زیرسازی ۱۲ روستای بخش هزارجریب اعمم از سوچلما، ارم، لایی پاسند، ولادیمه، درمزار، اپچین ولو، زیارتکلا، سورک و محسن‌آباد ۵۲۷ میلیون تومان تأمین اعتبار و هم‌اکنون در وهله اجرا است چراکه با توسعه نهضت آسفالت در روستاهای بالادست قطعاً رفاه و آسایش برای روستاییان فراهم می‌شود که این امر به‌نوبه خود جلوگیری از مجاورت به سطح شهر را رقم می‌زند.

احمدی در ادامه همچنین از آغاز عملیات اجرایی راه ارتباطی نکا- دامغان خبر داد و گفت: در حال حاضر بااعتبار چهار میلیارد ریال عملیات اجرای راه ارتباطی دامغان –نکا در مناطق هزارجریب آغاز می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار