رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد
رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی مرزی گسترده با کشور افغانستان دارد، گفت: تفاهم نامه علمی بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه بامیان افغانستان منعقد شد و ما می‌توانیم ۱۰۰ دانشجوی افغان را بورسیه کنیم و بیشتر به دنبال تحصیلات تکمیلی هستیم.
کد خبر: ۱۸۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 15 February 2016

خلیل خلیلی در دیدار با رئیس دانشگاه بامیان کشور افغانستان با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه بیرجند یکی از دانشگاه‌هایی است که می‌تواند پذیرش دانشجوی افغانی را داشته باشد که این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با کشور افغانستان مرزی گسترده دارد، افزود: دانشگاه بیرجند جزو دانشگاه‌های قدیمی با قدمتی 40 ساله است که قطب علمی شرق کشور بوده و 13 هزار دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه  از هر 5 نفر در خراسان جنوبی یک نفر دانشجو است، گفـت: بیشتر تأکیدات ما بر روی تحصیلات تکمیلی دانشجویان افغان است و از نظر امنیتی ما هیچ مشکلی نداریم و خوشبختانه تمامی خدمات دانشجویی فراهم است.

خلیلی با بیان اینکه 100 دانشجوی افغانی را می‌توانیم بورسیه کنیم، افزود: از اینکه می‌توانیم زمینه همکاری با افغانستان را آغاز کنیم، بسیار خرسند بوده و مشتاق ارتباط همسایگی خود به خصوص با افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه امضای تفاهم نامه گام ابتدایی با کشور افغانستان است و امیدواریم در همین گام موفق باشیم و بتوانیم موانع را برطرف سازیم، اظهار داشت: در زمینه ارتباط بیشتر با کشور افغانستان تاکنون اقدامات زیادی انجام شده و در این راستا تمامی مجوزهای لازم را از وزارت علوم دریافت کردیم.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه دارای 11 دانشکده مختلف است، گفت: در حال حاضر بیش از 300 کد رشته در دانشگاه بیرجند داریم و در دوره دکتری 40 کد رشته و کارشناسی ارشد 160 کد رشته موجود است.

در پایان جلسه امضای تفاهم نامه علمی بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه بامیان کشور افغانستان منعقد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار