یکی از کاندیدای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در همدان گفت: نامزدهای خبرگان باید شفافانه فتنه،فتنه گران و ساکتان فتنه را قبول نکنند.
کد خبر: ۱۸۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 17 February 2016

یکی از کاندیدای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در همدان گفت: نامزدهای خبرگان باید شفافانه فتنه ، فتنه گران و ساکتان فتنه را قبول نکنند.

به گزارش تابناک همدان ؛ آیت الله موسوی اصفهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مردم ما همواره ثابت کردند که همیشه حامی دین و انقلاب هستند، افزود: وجود دو انتخابات نشانگر وجود دو امتحان مهم در اسفند ماه سالجاری است که وظیفه داریم در این امر هم تابع ولایت فقیه باشیم.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که در اینباره تنها شعار نگوییم و عملکرد ما هم نیز باید با موازین اسلامی باشد.

این نامزد انتخابی اظهار داشت: تخریب کردن کاندیداها بر خلاف اخلاق اسلامی است و طبق سخنان رهبری تاکید شده که در عمل نیز نباید تخریب انجام شود و رعایت احترام و اخلاق اسلامی افراد در انتخابات ضروری است.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه بصیرت افزایی غیر از غیبت افراد است، خاطرنشان کرد:نباید عیب های افراد را حتی اگر واقعیت داشته باشد در انظار مردم حتی در صورت واقعی انجام دهیم وباید گفت مرز بین غیبت و ایجاد بصیرت بسیار قابل دقت است.

وی افزود: در جامعه ما دو طرز تفکر استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی و کوتاه آمدن و تعامل و تبادل نظر با آمریکا وجود دارد و کاندیدا نیز باید این روحیه ها را حفظ کرده و بر آن معتقد باشد.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه رسانه ها باید در رابطه با این موضوع بصیرت افزایی داشته باشند و دلیل، منطق، استدلال و مواضع قاطع در خصوص بصیرت افزایی را مورد توجه قرار دهند ادامه داد: در مجلس خبرگان رهبری وشورای اسلامی تفکر سیاسی وجود دارد.

وی یادآور شد: ما پیرو ولایت فقیه هستیم و باید بدانیم که مقام رهبری معتقد هستند که امریکا پس از ۳۷ سال همان امریکای قبل است وتنها شیوه ها تغییر کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: امریکا با کاهش قیمت نفت قصد ضربه زدن به ایران را دارد بشکلی که هم اکنون قیمت نفت یک چهارم کاهش داشته است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه افرادی هستند که معتقدند که اگر مرگ بر آمریکا را کنار بگذارند مشکلات حل خواهد شد ادامه داد:برخی هم معتقدند که در حقوق بشر افراد باید آزاد باشند در صورتی که امر به معروف ونهی از منکر وظیفه شرعی ما است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: مواضع باید تبیین شود واگر نفوذ ایجاد شود انقلاب را قدم به قدم باید تبیین شود و کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را بدانند.

این کاندیدا با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وظایف بر اساس قانون مشنص شده و کاندیداها تابع قوانین مصوبه هستند و عمده اختیارات مجلس این است که اگر برای رهبر انقلاب مسئله ای پیش آید انتخاب رهبر بعدی بر عهده مجلس خبرگان رهبری است همانطور که پس از رحلت امام خمینی(ره)، آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر معظم انقلاب انتخاب شدند.

موسوی اصفهانی افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری باید تخصص و اجتهاد کافی را برای حضور در این مجلس داشته باشند چراکه باید اجتهاد رهبری را تشخیص دهند.

کاندیدای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: علم داشتن، بی طرف بودن و اعتدال در حد بالا از ویژگی هایی است که به واسطه آن افراد جایگاه عضویت در شورای نگهبان را با انتخاب مقام معظم رهبری کسب می کنند.

موسوی اصفهانی تأکید کرد: برخی فقها هم از سوی امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری تایید شدند و در دوره هر دو رهبر معظم انقلاب در شورای نگهبان حضور خواهند داشت.

کاندیدای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: رسانه ها باید مراقب عملکرد خود باشند تا از شایعات جلوگیری شود و با بصیرت افزایی در خبررسانی مانع مشکلات در جامعه شوند .

وی عنوان کرد: فتنه های مختلفی در این دوران به پا کردند که با حضور مردم در صحنه یکی پس از دیگری خنثی شد که نمونه های آن فتنه منافقان ، فتنه تجزیه طلبان و فتنه ای بود که به دست صدام در طول هشت سال استکبار جهانی به بپا شد و به برکت ایستادگی خانواده های شهدا، خون شهدا و اخلاص امام (ره) ناکام ماند.

آیت الله موسوی اصفهانی یکی از چهار نامزده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان همدان است که هفتم اسفند ماه امسال با هم رقابت خواهند کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار