مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی با ارائه الگویی مناسب، هدایت اقتصادی کشور را در دوران پساتحریم بر عهده خواهد داشت.
کد خبر: ۱۸۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 17 February 2016
ابوالفضل عباسچیان در گفت و گو با ایرنا افزود: در دوران پسا تحریم، اقتصاد کشور به ویژه در زمینه سرمایه گذاری، تجارت خارجی، ارتباطات بین المللی در زمینه امور مالی، بیمه، ذخایر بانکی و اشتغال با تحولاتی مواجه خواهند شد.
وی یادآورشد: برای بهره گیری حداکثری از شرایط به وجود آمده و علائم اقتصادی مثبت جهت تولید، سرمایه گذاری و اشتغال به یک نقشه راه نیاز است که اقتصاد کشور را به سمت رشد و توسعه پایدار هدایت کند.
عباسچیان اظهار کرد: در دوران پسا تحریم باید مواردی را به منظور بهره برداری حداکثری از لغو تحریم ها از جمله اجتناب از اقتصاد وارداتی به طوری که سیاستگزاران باید از سیاست هایی که در گذشته در دوران افزایش درآمدهای نفتی اتخاذ می شد و اغلب افزایش کالاهای وارداتی را در پی داشت، مورد توجه قرار داد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: چنین عملکردی برای کشور پیامدهای اشتغال صفر، نرخ تورم و رشد اقتصادی نامطلوب را به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در برنامه های اقتصادی در دوران پسا تحریم، مورد توجه قرار گیرد اجتناب از تضعیف تولید داخل است. 
عباسچیان ادامه داد: در دوران تحریم و نبود امکان تامین بسیاری از کالاها و خدمات از خارج، برخی از واحدهای تولیدی توانستند به قابلیت های خوبی برای رقابت با محصولات مشابه خارجی دست پیدا کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: اتخاذ سیاست های مناسب ارزی و تجاری به گونه ای که حفظ و توسعه این توانمندی ها را مد نظر قرار دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. 
وی افزود: در دوران پساتحریم اولویت باید احیای ظرفیت تولید کشور باشد، به خصوص تولیداتی که توان صادراتی دارند.
عباسچیان یادآورشد: در واقع هر اقدامی که به تولید و صادرات کمک کند خود یک نوع اولویت است چون به صورت خود به خود تولید ناخالص داخلی را افزایش می دهد، یعنی رشد اقتصادی ایجاد می کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: تغییرات اقتصادی کشور در دوران پسا تحریم نیازمند طرح و برنامه منسجم و صحیح است.
وی اظهار کرد: برنامه راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی در کنار سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه ها و اقدامات مشخصی را برای مدیریت اقتصادی کشور در این دوران ارائه می دهد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار