نایب رئیس اتاق تعاون ایران خبر داد:
در کشور ما هر کس بخواهد می‌تواند کار اقتصادی انجام دهد و اینکه تحریم را بهانه‌ای برای کار نکردن قرار دهیم نمی‌توانیم به اهداف مهم اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۱۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 04 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، اسماعیل خلیل‌زاده امروز در رشت با اشاره به فعالیت اتحادیه مرزنشینان اظهار کرد: تعاونی مرزنشینان بر اساس نیاز مرزنشینان ایجاد شده و نیاز افراد عضو را تامین می‌کند و واردات و صادرات انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه صادرات و واردات مهم‌ترین فعالیت مرزنشینان است، افزود: زمانی که برای مرزنشینان دامداری و معیشت ایجاد می‌شود از مهاجرت آنها جلوگیری به عمل می‌آید و این کار می‌تواند با استفاده از کسب تجربه کشورهای هم‌جوار، برای ایران مفید باشد.

نایب رئیس اتاق تعاون ایران مجموع اعضای اتحادیه تعاونی مرزداران را دارای بالغ بر 9 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: اکنون طبق اعلام تعاون تعداد 7 میلیون نفر عضو اتحادیه مذکور هستند.

وی درباره اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در کشور ما هر کس بخواهد می‌تواند کار اقتصادی انجام دهد و اینکه تحریم را بهانه‌ای برای کار نکردن قرار دهیم نمی‌توانیم به اهداف مهم اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

خلیل‌زاده با تصریح بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای نخوردن و نپوشیدن نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه برخی از کالای خارجی را در ایران نخریم و از تولید داخلی حمایت کنیم.

وی اقتصاد مقاومتی را بدون تولید داخلی امکان‌پذیر ندانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای خارج نشدن ارز از کشور و اسراف نکردن است و آنچه که اقتصاد مقاومتی می‌گوید همان اقتصاد اسلامی است.

رئیس اتاق تعاون تهران یادآور شد: تولیدات داخلی استاندارد و دارای پروانه و خدمات پس از فروش است که موجب می‌شود محتاج بیگانگان نشویم و در این صورت اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد.

وی پاک‌ترین اقتصاد را اقتصاد گردشگری عنوان کرد و متذکر شد: اسلام دین کامل و زیبایی است و باید کاری کنیم گردشگری که وارد کشور می‌شود بداند اسلام چیست و مراکز دیدنی و اسلامی را افزایش داده و تفکرها را از مقوله گردشگری به این سمت سوق دهیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار