فرماندار اصفهان مطرح کرد:
تابناک: متأسفانه قانون درباره فضای مجازی ساکت بوده است و قانونی نداشته‌ایم؛ در وزارت کشور در حال تدوین آیین‌نامه‌ای در این زمینه هستند تا در دستور کار قرار گیرد؛ اما در حال حاضر میزهای رصد در فرمانداری‌ها فضای مجازی را نیز تحت نظر دارند.
کد خبر: ۱۸۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 18 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، فضل‌الله کفیل پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات رسانه‌ها به جهت پوشش خبری اخبار انتخابات از ابتدا تاکنون و همچنین ترغیب و تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات اظهار داشت: از 28 آذرماه که دستور شروع فرایند انتخابات صادر شد در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان نیز طبق برنامه، با دقت و کیفیت امور دنبال شده است و آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به شروع تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز خاطرنشان کرد: فرصت تبلیغات برای نامزدهای انتخاباتی تا 8 صبح روز 6 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

*امکان فعالیت 30 ستاد انتخاباتی برای هر نامزد در شهر اصفهان

وی با بیان اینکه در این فرصت، ظرفیت‌های مناسبی در اختیار نامزدهای انتخابات قرار گرفته است تصریح کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند در کلان‌شهر اصفهان به ازای هر منطقه از مناطق 15گانه شهری 2 ستاد انتخاباتی یکی مخصوص خواهران و یکی مخصوص برادران داشته باشند که جمعاً 30 ستاد انتخاباتی خواهد شد.

کفیل ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی همچنین می‌توانند در هر یک از 13 شهر دیگر حوزه انتخابیه اصفهان 2 ستاد یکی مربوط به خواهران و یکی مربوط به برادران داشته باشند.

فرماندار اصفهان ظرفیت قانونی دیگر نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغ را برگزاری جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ عنوان کرد و اذعان داشت: رسانه‌های خصوصی نیز می‌توانند بستر را برای تبلیغات نامزدهای انتخابات فراهم کنند.

وی با اشاره به امکان توزیع بسته‌های تبلیغاتی نامزدها در سطح شهر خاطرنشان کرد: پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی نامزدها حداکثر در اندازه 15*20 و تصاویر نیز حداکثر در سایز 15*10 می‌توانند انتشار یابند.

* سرانه 96 مترمربعی تبلیغات شهری برای هر نامزد در شهر اصفهان

کفیل با بیان اینکه شهرداری‌ها موظف به تعبیه مکان‌هایی برای نصب تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شده‌اند تصریح کرد: در شهر اصفهان 4 هزار کارتن پلاست دو رو به مساحت جمعاً 16 هزار مترمربع نصب شده است که سرانه 96 مترمربع فضای تبلیغاتی برای هر نامزد را فراهم می‌کند.

فرماندار اصفهان با اشاره شروع تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از یک هفته پیش خاطرنشان کرد: نامزدهای مجلس خبرگان رهبری علاوه بر ظرفیت‌های تبلیغی نامزدهای مجلس شورای اسلامی، برای نصب بنر در سطح شهر نیز محدودیتی نخواهد داشت ضمن اینکه می‌توانند تبلیغات میدانی بیشتری نیز داشته باشند.

وی در ادامه به موارد ممنوعیت‌های تبلیغاتی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: نصب تبلیغات بر روی تابلوهای عمومی، اماکن خصوصی، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی، استفاده از بنر و پلاکارد بیرون از ستادهای انتخاباتی و چاپ تبلیغات خارج از اندازه قانونی، از جمله موارد ممنوعیت‌های تبلیغاتی است.

کفیل با اشاره به تعداد نامزدها در حوزه انتخابیه اصفهان بیان داشت: تعداد 167 نفر نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 17 نفر خانم و از 150 نفر مرد هستند.

فرماندار اصفهان افزود: پایین‌ترین سن در بین نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان متعلق به فردی با 30 سال و 6 ماه و بالاترین سن متعلق به فردی با 74 سال است.

* جوان‌ترین و مسن‌ترین نامزدهای انتخاباتی

وی ادامه داد: در بین 12 نفر نامزد مجلس خبرگان رهبری استان اصفهان نیز جوان‌ترین نامزد 36 سال و مسن‌ترین نامزد 82 سال سن دارد.

کفیل یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای انتخابات را سازمان‌دهی نیروهای مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: برای مسئولیت و اداره شعب اخذ رأی 18 هزار نفر سازمان‌دهی شده‌اند و در هر شعبه 18 تا 21 نفر حاضر خواهند بود.

وی از آموزش عوامل اجرایی انتخابات خبر داد و افزود: آموزش عوامل اجرایی انتخابات به مدت 22 روز شروع شده است و در این مدت آموزش‌های لازم را خواهند دید.

فرماندار اصفهان تعداد شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه اصفهان را 849 شعبه اعلام کرد و اذعان داشت: در هر شعبه 2 صندوق رأی یکی مربوط به مجلس خبرگان رهبری با درب‌های قرمزرنگ و دیگری مربوط به مجلس شورای اسلامی با درب‌های آبی‌رنگ وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم در حوزه انتخابیه اصفهان برای مجلس شورای اسلامی باید به 5 نفر رأی دهند خاطرنشان کرد: تأکیدی که داریم این است که مردم از همه حق خود استفاده کنند و به هر 5 نفر رأی دهند.

کفیل با بیان اینکه 67 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه اصفهان سیار خواهد بود افزود: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در شهرستان اصفهان 1 میلیون و 550 هزار نفر هستند.

*میزهای رصد در فرمانداری‌ها فضای مجازی را تحت نظر دارند

فرماندار اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نحوه نظارت بر فضای مجازی گفت: خوشبختانه یا متأسفانه قانون درباره فضای مجازی ساکت بوده است و قانونی نداشته‌ایم؛ در وزارت کشور در حال تدوین آیین‌نامه‌ای در این زمینه هستند تا در دستور کار قرار گیرد؛ اما در حال حاضر میزهای رصد در فرمانداری‌ها فضای مجازی را نیز تحت نظر دارند و چنانچه تخلفی صورت پذیرد موارد را کمیته انتخابات به حزب یا نامزد خاطی تذکر خواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احزاب امکان تبلیغ به صورت بنر در شهر دارند یا خیر اظهار داشت: احزاب می‌توانند شعارهای خود در جهت ترغیب و دعوت مردم به حضور در انتخابات را به‌صورت بنر در سطح شهر نصب کنند.

کفیل در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون مجوزی از سوی فرمانداری لغو شده است یا خیر بیان داشت: تاکنون در شهرستان اصفهان هیچ مجوز قانونی لغو یا محدودیتی برای جلسات قانونی ایجاد نشده است.

*مسئولیت جلسات داخل دانشگاه‌ها با شورای فرهنگی دانشگاه‌ است

فرماندار اصفهان افزود: جلساتی که در سطح شهر و خارج فضای دانشگاه‌ها برگزار شود الزما نیاز به هماهنگی با فرمانداری خواهد داشت اما جلسات داخل دانشگاه‌ها مسئولیتش با شورای فرهنگی دانشگاه‌هاست و فرمانداری هیچ مسئولیتی در رابطه با برگزاری یا لغو این جلسات نخواهد داشت، البته ما به روسای دانشگاه‌ها توصیه کرده‌ایم این‌گونه جلسات را به ما اعلام کنند ولی الزامی به این کار نیز ندارند.

وی پیرامون افرادی که مشکلی در رابطه با کارت ملی و شناسنامه خود دارند نیز اظهار داشت: افراد برای شرکت در انتخابات حتماً باید شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشند و برای افرادی نیز که دراین‌باره مشکل دارند ثبت احوال در این مدت و حتی در روز رأی‌گیری نیز پاسخگو خواهد بود.

کفیل در پایان با بیان اینکه اصفهان همیشه از جمله شهر‌های مورد توجه رسانه‌ها در امر رأی‌گیری بوده است اظهار داشت: دو شعبه اخذ رأی در میدان امام خمینی (ره) و شعبه پل خواجو به عنوان شعب نماد اصفهان انتخاب شده‌اند.منبع: خبرگزاری فارس

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار