استاندار کرمانشاه گفت: مرز واقعی کشورمان با عراق خسروی است و بدون تردید در طول تاریخ همواره این مرز دروازه ورود به عراق بوده است.
کد خبر: ۱۸۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 21 February 2016
استاندار کرمانشاه گفت: مرز واقعی کشورمان با عراق خسروی است و بدون تردید در طول تاریخ همواره این مرز دروازه ورود به عراق بوده است.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی استانداری؛ اسدالله رازانی در دیدار با سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در استانداری کرمانشاه افزود: مرز خسروی دارای ظرفیت ها و امکانات خوبی برای تردد زائر به عتبات عالیات است.

وی همچنین با اشاره به حجم گسترده مبادلات تجاری در مرز پرویزخان افزود: دو میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات از این مرز به کشورعراق صورت می گیرد و این مرز نیز دارای امکانات بسیار مناسبی است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره کارهای مهم و بزرگ در حال انجام در منطقه قصرشیرین اظهار داشت: در این شهرستان بیش از چهار هزار هکتار باغ در حال احداث است و هم اکنون حدود 250 هکتار نخلستان ایجاد شده و همچنین یک کار افتخارآفرین در بخش شیلات این شهرستان در حال انجام است و بیش از 500 استخر پرورش ماهی در این مجموعه احداث شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مجتمع کشت و صنعت بعد از انقلاب در کشور در قصرشیرین احداث شده است، گفت: این شهرستان خوشبختانه دارای امنیت بسیار مناسبی است و تلاش می کنیم که این مرز برای تردد زائرین مورد توجه قرار گیرد.

رازانی در ادامه مرز سومار را نیز دارای ظرفیت خوبی برای تردد به کشور عراق عنوان کرد و گفت: این مرز نزدیکترین نقطه کشور به بغداد است و چند سال است که برای انجام کارهای تجاری فعال شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در حال احداث یک کریدور گردشگری از مسیر طاق بستان به بیستون هستیم و در این کریدور چندین توقگاه تفریحی ایجاد خواهد شد لذا از سرمایه گذاران برای انجام هرگونه سرمایه گذاری در استان که دارای مزیت های زیادی می باشد، استقبال می کنیم.

مرز خسروی دارای قابلیت های خوبی برای تردد زائرین است

رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفت: مرز خسروی دارای قابلیت خوبی برای تردد زائرین است و برای اربعین سال آینده تلاش خواهیم کرد که از این مرز تردد زائر به کربلا داشته باشیم.

سعید اوحدی اظهار داشت: هم اکنون سه مرز چزابه، شلمچه و مهران برای تردد زائرین به کشورعراق فعال است اما ما برنامه داریم که مرز خسروی را که مرز مناسب و دارای ظرفیت های خوبی است، برای تردد زائرین در نظر بگیریم و برای اربعین سال آینده تلاش خواهیم کرد که این کار انجام شود.

وی بیان داشت: مرز خسروی دارای زیرساخت ها و ظرفیت های مناسبی برای تردد زائر می باشد و علاوه بر این کرمانشاه دارای یک فرودگاه بین المللی است که می تواند در اعزام زائر به عتبات عالیات از این مرز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته با برخی کشورها برای سرمایه گذاری و ساخت هتل در استان ایلام گفت: از این سرمایه گذاران خواسته ایم که کرمانشاه را نیز مدنظر قرار دهند و به سرمایه گذاری و احداث هتل های بسیار مدرن در این استان اهتمام داشته باشند زیرا کرمانشاه دارای مزیت های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری در زمینه ساخت هتل ها و امکانات اقامتی است.

اوحدی همچنین آمادگی این سازمان را برای مساعدت لازم برای برقراری ارتباط هوایی کرمانشاه با عتبات عالیات اعلام کرد و گفت: از مدیریت حج و زیارت استان می خواهیم که این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد زیرا این استان دارای امکانات بهتری برای پروازهای هوایی نسبت به دیگر استان ها می باشد.

وی همچنین بیان داشت: برای اربعین امسال جمعیتی بیش از دو میلیون و 500 هزار زائر رهسپار کربلا شدند و اگر مصاحبه ها طور دیگری انجام می شد که محدود کننده جمعیت نبود این رقم به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می کرد.

وی گفت: برای نوروز امسال، ظرفیتی حدود 120 هزار نفر را برای اعزام به عتبات عالیات اعلام کرده ایم اما تا امروز بیش از 180 هزار نفر ثبت نام کرده اند که این موضوع نشان دهنده انگیزه و رغبت وافر ایرانیان برای عزیمت به عتبات عالیات است که ما با توجه به این حجم ثبت نام کنندگان مجبور به انجام قرعه کشی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار