مدیر روابط عمومی انتقال خون فارس با اشاره به کمبود گروه های خونی -O و -B در استان، گفت: مراکز خون گیری آماده حضور مردم برای این کار خداپسندانه هستند.
کد خبر: ۱۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ 24 February 2016
تابناک فارس به نقل از شبستان:محمدعلی حیدری، مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون فارس با اشاره به کمبود گروه های خونیO-  و  B-در استان فارس گفت: با توجه به فصل سرما و وجود بیماری های فصلی تعداد مراجعین به واحدهای انتقال خون کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه احتیاج به 700 واحد خون در هفته داریم که بتوان از آنها پلامت، پلاسما و دیگر فراورده های خونی را فراهم کرد، تاکید کرد: مشکل اصلی ما تهیه پلاکت است که عمر زیادی نمی کند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که گروه های خونی منفی کم هستند، افزود: با توجه به توسعه مراکز درمانی سازمان انتقال خون با کمبود مواجه می شود، این در حالی است که متناسب به آن مراکز، سازمان انتقال خون توسعه نیافته است.

حیدری با تاکید بر اینکه ادارات و نهادها می توانند برای شرکت در کار خداپسندانه خون دهی تقاضا دهند که در صورت آنکه افراد زیاد باشند این سازمان تیم سیار اعزام می کند و در غیر اینصورت پایگاه های انتقال خون آمادگی پذیرایی از کارکنان آن ادارات را دارند، یادآور شد: مراکز خون گیری مرحوم دکتر حق شناس واقع در میدان نمازی و مرکز خون گیری قوامی از ساعت هشت صبح الی 18 و 30 دقیقه آماده خون گیری از همشهریان عزیز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار