محمدرضا باهنر:
نائب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به معنای تولید ثروت با استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی است.
کد خبر: ۱۸۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 24 February 2016

به گزارش تابناک هرمزگان، محمدرضا باهنر شامگاه سه‌شنبه در مراسم سخنرانی ویژه‌ای در مسجد قدس بندرعباس و در حمایت از کاندیداتوری محمد آشوری تازیانی، با بیان اینکه چشم جهانیان به روز جمعه 7 اسفندماه دوخته شده‌است، اظهار داشت: انتخابات یکی از مولفه‌های قدرت ملی ماست و هر انتخاباتی تراز کشور ما را ارتقا می‌دهد.

وی افزود: تک تک آرای ملت ایران در انتخابات روحیه دشمنان انقلاب اسلامی را تخریب و دل دوستداران انقلاب اسلامی را گرم و مستحکم می‌کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجمیع انتخابات در کشورمان که از دو سال قبل و با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده، اقدام موثر و مفیدی است، بیان کرد: به فاصله 3 ماه قبل از هر انتخاباتی تا 3 ماه بعد از آن جو انتخاباتی در کشور حاکم و موجب کند شدن روند انجام کارها و خارج شدن امور از روال معمول می شود بنابراین با تصویب مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، روند برگزاری انتخابات در کشورمان به طور تجمیعی تعیین شد.

باهنر اضافه کرد: تجمیع انتخابات نباید منجر به تاثیرگذاری هر کدام بر دیگری شود. اهمیت انتخابات مجلس خبرگان نیز باید در برگزاری همزمان آن با انتخابات مجلس درک شود.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: انتخابات 7 اسفند دومین تجربه برگزاری انتخابات به صورت تجمیعی است به طوری که دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به طور همزمان برگزار می‌شود و باید مردم به همان اندازه که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اهمیت قائل‌اند نسبت به انتخابات مجلس خبرگان و فرستادن چهره‌های ولایی به مجلس دقت کنند.

باید خبرگانی پشتوانه ولایت فقیه انتخاب کنیم

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اهمیت انتخاب خبرگانی در خط ولایت، گفت: به تعبیر امام راحل (ره) مجلس خبرگان پشتوانه ولایت فقیه و ولایت فقیه پشتوانه توسعه، رفاه، استقلال، امنیت و پیشرفت کشور است.

نائب‌رئیس مجلس با اشاره به وضعیت منطقه و بحران ناامنی در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، بحرین، یمن، مصر و ... عنوان کرد: ثبات و امنیت فعلی در کشورمان مدیون وجود رهبری آگاه و هوشمند و دوراندیش و مردمی وظیفه‌شناس و غیور است که عرصه را بر دشمنان تنگ کرده و مانع هر اقدام ضد امنیتی در کشور شده‌اند.

باهنر با بیان اینکه انتخاب خبرگان پس از رحلت امام امت بسیار هوشمندانه بود، افزود: درایت، شجاعت و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب اسلامی به حدی است که وقتی سران دنیا محضر ایشان شرفیاب می‌شوند، به عمق سیاست و توانمندی و جامع‌نگری ایشان اذعان می‌کنند و این نشان‌دهنده حسن انتخاب خبرگان ملت است.

این نماینده ملت با تاکید بر این که اهمیت انتخابات خبرگان بسیار بالاست، تصریح کرد: تاکید جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز بر حمایت از آیت‌الله نعیم‌آبادی نشانه روشنی از توانمندی‌های ایشان است و باید به این نکته‌سنجی و نکته‌فهمی اعضای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت اعتماد کنیم.

نماینده مجلس باید توازنی مناسب میان فعالیت‌های حوزه انتخابیه و درون مجلس برقرار کند

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اعلام حمایت از کاندیداتوری محمد آشوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در بندرعباس، گفت: بنده سابقه 28 سال حضور در مجلس را دارم و در طول این دوره‌ها شاهد این بوده‌ام که نمایندگان معدودی قادر به ایجاد توازن میان فعالیت‌های حوزه انتخابیه و فعالیت‌های درون مجلس بودند و آقای آشوری در این زمینه یکی از نمایندگان موثر و متعادل مجلس است.

باهنر خاطرنشان کرد: همکاری ایشان با اجزای مختلف مجلس، نقش‌آفرینی موثر در کمیسیون‌ها و هیات‌رئیسه، کارآیی بالا در امور داخلی مجلس، پیگیری مجدانه بر سر مطالبات مردم استان هرمزگان به‌خصوص در موضوع جدایی بخش‌هایی از هرمزگان و مخالفت جدی با آن از جمله ویژگی های مطلوبی به‌شمار می‌رود که باید به مردم این استان و شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر بخاطر سه دوره رأی به ایشان تبریک گفت.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم سواحل هرمزگان و توان تولید ثروت از طریق این ظرفیت بزرگ به همت اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های درون‌زا اظهار داشت: برخی از همکاران ما در مجلس قصد کندن قطعه‌ای از این استان داشتند اما آقای آشوری نماینده شما مردم بندرعباس آن‌چنان محکم و قاطع مقابل این اقدام ایستاد و با قدرت و اقتدار مقابل این مسئله ایستادگی کرد که این مسئله رفع شد و راه‌حل دیگری با نظر مردم استان جایگزین آن شد تا نظر مردم هرمزگان نیز تامین شود.

نائب‌رئیس مجلس در بیان ویژگی‌های نماینده اصلح نیز گفت: توجه به مسائل روز جامعه و کشور و نقش‌آفرینی موثر در جلسات علنی مجلس و ایجاد توازن میان فعالیت‌های حوزه انتخابیه و فعالیت‌های درون‌پارلمانی، مشارکت در کمیسیون‌ها، پیگیری امور کلیدی حوزه انتخابیه، درک بالا از شرایط کشور و منطقه و تعامل بر سر راه تامین منافع ملی از جمله ویژگی‌هایی است که مردم با ارزیابی میان کاندیداها می‌توانند گزینه مورد نظرشان را انتخاب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار