در بسیاری از نقاط شهر، برای آنتن دهی مناسب تلفن‌های همراه دکل‌های مخصوصی راه‌اندازی شده. وظیفه اصلی این دکل‌ها، انتشار امواج الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه است، به گفته کارشناسان دکل‌های مخصوص تلفن همراه با انتشار امواج، خطری جدی و مهم را برای سلامتی انسان ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۱۸۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 25 February 2016

در بسیاری از نقاط شهر، برای آنتن دهی مناسب تلفن‌های همراه دکل‌های مخصوصی راه‌اندازی شده. وظیفه اصلی این دکل‌ها، انتشار امواج الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه است، به گفته کارشناسان دکل‌های مخصوص تلفن همراه با انتشار امواج، خطری جدی و مهم را برای سلامتی انسان ایجاد می‌کنند.

به گزارش تابناک همدان؛ نگرانی درباره بروز سرطان در اثر انتشار امواج الکترومغناطیسی وجود دارد، زیرا کارشناسان معتقدند انرژی این امواج به حدی قوی هستند که می‌توانند DNA سلول‌ها را تخریب کنند و منجر به سرطان شوند. علاوه بر این می‌توانند منجر به تخریب و آسیب بافت‌های انسانی شوند.

آن طور که اداره غذا و دارو (FDA) گزارش کرده است، تابش امواج الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه دمای بدن را بالا می‌برد و منجر به آسیب‌های بافتی بدن می‌شود. چشم‌ها و بیضه‌ها، مهم‌ترین اندام‌هایی هستند که بیشترین آسیب پذیری را به دلیل افزایش دمای بدن خواهند داشت.

همچنین تداخل امواج الکترومغناطیسی دکل‌های تلفن همراه با برخی وسایل پزشکی موجب به خطر افتادن جان شهروندان شده است.

طبق گزارش های اعلام شده دستگاهی که برای تنظیم ضربان قلب در قفسه سینه کار گذاشته می‌شود، در اثر تداخل با امواج الکترومغناطیسی، دچار مشکل شده و عملکرد قلب را مختل می‌کنند.

قرمزی پوست، سوزن سوزن شدن پا و یا سوزش آن، خستگی، عدم توانایی در تمرکز ذهنی، سرگیجه، حالت تهوع، تپش قلب و اختلالات گوارشی از دیگر عوارض تشعشعات دکل‌هاست.

یکی دیگر از مشکلاتی که این روزها بیش از پیش شهروندان را نگران کرده است، تسخیر بام‌های آنها توسط آنتن‌های BTS اپراتورها است تا جایی که در آخرین خبرها عنوان شده بود که شرکت‌های اپراتور برای توسعه شبکه خود با پرداخت پول‌های هنگفت به مالکان ساختمان‌ها و با زیر پا گذاشتن حقوق اولیه شهروندان، پشت ‌بام‌های شهر همدان را یکی پس از دیگری به تسخیر خود در می‌آورد و اقدامات خود را مستند به مجوزهایی می‌کند که از شهرداری دریافت کرده است.

یکی از سؤالاتی که بارها مطرح شده این است که آیا تشعشعات آنتن‌های پراکنده در سطح کشور برای افراد و شهروندان خطری دارد یا خیر؟

سؤالی که تاکنون به طور شفاف به آن پاسخ داده نشده است. بر اساس گزارش‌های متعدد علمی بیان شده است که تأثیرات آنتن‌های BTS برای انسان و به خصوص کودکان بسیار خطرناک بوده و عوارضی همچون سرطان و سایر بیماری‌ها را برای آنها در پی خواهد داشت.

در مورد عوارض احتمالی ناشی از تشعشعات آنتن‌های BTS هر یک از مسئولان و صاحب ‌نظران نظرهای متفاوتی را ابراز داشته‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با انتقاد از افزایش بی‌رویه آنتن‌های بی‌تی‌اس در شهر گفته تضعیف سیستم دفاعی بدن، افزایش ناباروری مردان، ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون، اختلالات عصبی، چشم و سر درد، کم‌اشتهایی تنها گوشه‌ای از عوارض این امواج به شمار می‌آید.

محمد تبریزی گفت: نصب دکل‌های مخابراتی در اطراف منازل مسکونی باعث نقض حقوق شهروندان است اما بررسی کارشناسانه‌ای در این خصوص انجام نشده است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی باید در مورد مساجدی که برای تأمین هزینه‌های خود نسبت به اجاره فضاهایی از مسجد برای نصب دکل‌های بی تی اس اقدام می‌کنند بحث و تصمیم گیری شود و در مورد حقوق شهروندی که از ساکنان محله دارای مساجد نقض شده جوابگو باشند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان عنوان کرد: این موضوع در مورد نصب آنتن‌های مخابراتی نیز صدق می‌کند و شهرداری باید خود را نسبت به ساماندهی این دکل‌ها که تعدادشان روز به روز در حال افزایش است، موظف بداند.

با وجود چنین شرایطی انتخاب با مشترکان است که با آغوش باز بام‌های خانه‌های خود را در اختیار اپراتورها قرار دهند تا بلکه با به جان خریدن مضرات احتمالی حداقل یک تماس راحت و بی‌دردسر داشته باشد یا اینکه تماس ناقص را به عوارض جسم و جان ترجیح دهند و از به‌کارگیری این آنتن‌ها روی بام خانه یا محیط نزدیک منزل خود جلوگیری کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار