معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی:
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پژوهش باید زیربنای فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 05 April 2015
 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل، عباس فنی اصل با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه اظهار امیدواری کرد: این حوزه باید بتواند شرایط بهتری برای حضور دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی متناسب با نیازها و علائق آنها فراهم کند.

این دانش آموخته فلسفه اضافه کرد: نگاه به امر فرهنگ باید به صورت تخصصی و علمی باشد و مجریان نیروهای فرهنگی آشنا به امور آن باشند چرا که مشکلات محسوسی در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به تاکیدات معصومین در مورد شیوه تربیت افزود: مسئولین فرهنگی می توانند از دریچه نگرش جوانان وارد شده و آنها را به سوی فرهنگ مطلوب رهنمون کنند برای همین ضرورت نیازسنجی برای همراهی مخاطب وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نبود برنامه ریزی دقیق در بسیاری از برنامه‌ها منجر به تخریب آنها شده و تاثیر مثبتی برجای نمی‌گذارد، با توجه به توسعه دانش در همه زمینه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند به جای پاسخگویی به نهادهای متعدد نظارتی از طریق انجام پژوهش و نیازمحوری انجام شود.

وی افزود: دانشگاه در رشته‌های متعدد به فکر پرورش نیرو بوده و گاه به تورم نیروهای متخصص و آشنا منجر می‌شود که سعی کردیم نگذاریم نیروهای ناکارآمد به بخش‌های فرهنگی وارد شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: از سوی دیگر در خصوص تأمین نیروی انسانی متخصص بخش فرهنگی که مهم ترین نیاز جامعه است، قدم جدی برداشته نمی شود البته در بعضی دانشگاه‌های خاص مدرک‌های فرهنگی داده می‌شود که لازم است به محتوای این دوره‌ها هم بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در جهت حفاظت از توانمندی نیروهای موجود فرهنگی و روزمرگی زدایی ناشی از کار کردن، تخصص گرایی کرده تا هر مدیر و گروه در یک بخش کاری در چارچوب معین و با شرکت در دوره‌های متعدد وزارت علوم و مناطق دانشگاه‌ها، تجربیات لازم را کسب کنند.

فنی اصل با اشاره به لزوم توازن در پیشرفت جامعه گفت: بعضی از مشکلات اقتصادی و شغلی و مسائل دیگر دست به هم داده و ابعاد علمی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما برای این که فرهنگ پیش برود نیازمند عزم تمامی مسئولان و بخش‌ها می‌باشد تا یک انسان متعادل در یک جامعه متعادل به وجود بیاید.

وی اذعان کرد: برای اولین بار در کشور برای هر دانشکده استاد مشاور فرهنگی اختصاص داده شده تا اساتید علاقمند و آشنا به مباحث فرهنگی با عضویت در شورای دانشکده موثر واقع شوند.

فنی اصل ادامه داد: موانع بودجه‌ای تشکل‌ها و نشریات دانشجویی برداشته شده تا بتواند از حضور اساتید بارز برای کارگاه‌ها و سمینارها استفاده کنند و موجبات تقویت تشکل‌ها و نشریاتی که قبلا زمینه فعالیت نداشتند فراهم شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی تأکید کرد: حوزه فرهنگی دانشگاه باید ید واحده‌ای باشد و هر کس خود را موظف بداند بخشی از مشکلات و نیازهای دانشگاهی را رفع کند امید دارم در آینده نزدیک همه نهادهای فرهنگی به تقویت هم اندیشیده از موازی کاری دوری کنند.

وی گفت: دانشجویان بوجود آورنده فعالیت‌های فرهنگی هستند واقبال این حوزه به حضور دانشجویان بستگی دارد و ما فقط زمینه برای حضور دانشجویان و فعالیتهایشان را فراهم می‌کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار