آمارهای رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی ، افزایش حوادث را در نوروز 94 نشان میدهند.این افزایش در حالیست که براساس اظهارات سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا، استان آذربایجان غربی در زمره استانهای پرتردد نبوده است.
کد خبر: ۱۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸ 06 April 2015

آمارهای رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی ، افزایش حوادث را در نوروز 94 نشان میدهند.این افزایش در حالیست که براساس اظهارات سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا، استان آذربایجان غربی در زمره استانهای پرتردد نبوده است.

به گزارش تابناک ارومیه،همه ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی ،آمارمسافرت با وسایط نقلیه شخصی به اوج خود میرسد.جاده های مملو از خودروها ،توجه دستگاههایی همانند راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها، آتش نشانی، ستاد تسهیلات خدمات سفر، سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، آموزش و پرورش، همیاران پلیس ، راهوران محله ،اداره بهداشت و دستگاه سلامت کشور را به این بخش افزایش میدهد.

دستگاههای مربوطه با تمامی امکانات در یک بازه زمانی 20 روزه تلاش میکنند تا آمارهای نگران کننده و خسارتی را به حداقل برسانند.با پایان سفرهای نوروزی ، مسئولین دستگاههای مربوطه عموما با ارائه آمارهایی نوید بخش ،کاهش در تلفات و خسارتهای جانی و مالی را ابراز میدارند.

اما گاهی آمار های ارائه شده کمی متفاوت به نظر میرسند و گاهی نیز همین آمارها حکایت از عدم توفیق در کار را نمایان میکنند.

سال 93 خبرگزاری ایرنا- سرهنگ فرمانی رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی گفت: در طرح نوروزی سال 93 تصادفات فوتی در استان آذربایجان غربی در مقایسه با سال 92، 23 درصد و نیز در تعداد متوفیان 18 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ عباس فرمانی از کاهش 36 درصدی تصادفات جاده‌ای آذربایجان غربی در نوروز 93 خبر داد و اظهار کرد: نوروز امسال 20 نفر جان خود را در جاده‌های آذربایجان غربی از دست داده‌اند.

سال 93 خبرگزاری ایرنا-باقر بهرامی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی نیز در این خصوص گفت:درایام نوروز سال 93 بیش از 400 ماموریت در خصوص حوادث ترافیکی توسط تکنسین های اورژانس 115 آذربایجان غربی انجام شدکه این تعداد نسبت به نوروز سال92،24 درصد کمتر بود.

طبق آمارهای ارائه شده در نوروز 93 ،تلاشهای مسئولین و کارکنان دستگاههای ذیربط مثمرثمر بوده و با همکاری عموم مردم ،تلفات و خسارات جانی و مالی با کاهش روبرو بوده است.

همچنین طبق گفته سردار محمد شوقی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی تصادف های فوتی در آذربایجان غربی در مدت اجرای طرح نوروزی 94 کاهش 44 درصدی داشته است.

اما طبق اظهارات رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی ،در این زمینه آمارها افزایش حوادث را نشان میدهند.این افزایش در حالیست که براساس اظهارات سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا، استان آذربایجان غربی در زمره استانهای پرتردد نبوده است.

باقر بهرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کل ماموریت ها در طرح نوروزی امسال 11 درصد و ماموریت های تصادفی 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: از آغاز طرح نوروزی امسال تاکنون دو هزار و 96 ماموریت توسط اورژانس استان به انجام رسیده که سهم ماموریت های تصادفی 23 درصد بوده است.

بهرامی در ادامه گفت: 495 نفر در تصادفات نوروزی آذربایجان غربی مصدوم شدند.از این تعداد 237 نفر مصدوم تصادفات شهری و 241 نفر مصدومان جاده ای بودند.

وی اضافه کرد: ماموران اورژانس آذربایجان غربی از این تعداد 437 مصدوم تصادفات را به مراکز درمانی انتقال داده و 56 نفر را به صورت سرپایی مداوا کردند.دو نفر از مصدومان انتقالی به مراکز درمانی نیز در نوروز امسال جان خود را از دست داده اند.

به گفته رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی در طرح نوروزی سال جدید 67 پایگاه اورژانس به منظور کمک رسانی به مصدومان تدارک دیده شده بود.

اکنون به نظر میرسد احتمالا در استان آذربایجان غربی ،فرهنگ سازی ،آگاهی دهی وآموزش کافی نبوده است و یا اینکه وضعیت جاده ها بعنوان یکی از عوامل مهم و موثر در امر تصادفات جاده ای به شکل مناسب و استاندارد اصلاح و طراحی نشده اند.بطوریکه هم اکنون تنها در آذربایجان غربی بیش از 60 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار