کد خبر: ۱۹۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 01 March 2016


مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: البرز از لحاظ سرانه فرهنگی نسبت به سایر استان‌های کشور در رتبه پایین‌تری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، خسرو ساکی در همایش راهبران تربیتی، سفیران همدلی و همزبانی که امروز(11 اسفند)، در سالن امام علی(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداست سالروزتاسیس امور تربیتی ،اظهارکرد: شهیدان رجائی و باهنر تاثیر بسزایی در انتقال ارزش‌های تربیتی و دینی به نسل‌ جوان داشتند و می توان از آن ها به عنوان پرچمدار اخلاق دینی نام برد.

وی در ادامه از تعداد دانش‌آموزان البرز سخن به میان آورد و گفت: در حال حاضر 414 هزار و 619 دانش‌آموز در دو هزار و 274 واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای رشد فرایند تربیتی و پرورشی این دانش آموزان 12 کانون فرهنگی، چهار مرکز مشاوره، چهار هسته مشاوره معاونت پژوهشی، 2اردوگاه دانش‌آموزی، و سه مرکز روانشناختی و مشاوره در سطح استان وجود دارد اما با توجه به افزایش روزافزون جمعیت دانش آموزی البرز این مراکز پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیستند و این کمبود باعث شده تا البز از لحاظ سرانه فرهنگی نسبت به سایر استان های کشور در رتبه پایین تری قرار بگیرد.

ساکی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر فعالیت مربیان و معاونان پرورشی استان در سطح مدارس اشاره و بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین فعالیت مدارس باید از مدرسه محوری به سمت مراکز فرهنگی و تربیتی تغییر کند و رویکرد فرهنگی و تربیتی در الویت امور قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: درحال حاضر یک هزار و 151 مربی و معاون پرورشی در سطح مدارس استان فعالیت دارند که که این آمار در مقایسه با تعداد دانش آموزان آمار مطلوبی نیست چرا که اگر بخواهیم به اهداف سند تحول بنیادین در حوزه امور تربیتی و پروشی دست یابیم باید تعداد مربیان این حوزه افزایش یابد.

وی در ادامه به طرح پرسش مهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانش‌آموزان البرزی حضوری چشمگیر در این مسابقه داشتند به طوری که بر اساس آمار در سال جاری 129 هزار و 763 دانش‌آموز در این مسابقه شرکت کردند.

این مسئول در پایان از مشارکت معلمان در اجرای طرح پرسش مهر سخن به میان آورد و گفت: امسال سه هزار و 796 نفر از فرهنگیان در این مسابقه شرکت کردند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار