به همت شهرداری بیرجند
شهردار بیرجند گفت: برای نخستین‌بار جشنواره شهروندان خوش حساب در بیرجند با همت شهرداری بیرجند برگزار و تمام شهروندانی که قبوض نوسازی خود را تا پایان سال جاری پرداخت کنند در این جشنواره شرکت داده می‌شون
کد خبر: ۱۹۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 02 March 2016

عباسعلی مدیح  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده درآمد شهرداری از محل ساخت و سازها است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم رکود اقتصادی بودجه شهرداری بیرجند از حدود 21 میلیارد تومان در سال 91 به 70 میلیارد تومان برای سال 95 رسیده است، تصریح کرد: این بودجه در سه ساله گذشته به سه برابر افزایش یافته است.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه شهر بیرجند از لحاظ خدمات شهری و تمیزی جزو شهرهای شاخص کشور است، گفت: این موضوع توسط مسئولان ارشد کشور که به استان خراسان جنوبی سفر کرده‌اند اذعان شده است.

مدیح با بیان اینکه شهرداری بیرجند تلاش می‌کند با اتخاذ سیاست‌های تشویقی بهتر به اهداف خود برسد، یادآور شد: در همین راستا برای نخستین‌بار جشنواره شهروندان خوش حساب در بیرجند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام شهروندانی که قبوض نوسازی خود را تا پایان سال جاری پرداخت کنند در این جشنواره شرکت داده می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود قرعه‌کشی این جشنواره پایان فروردین‌ماه سال آینده و در هفته شهر و شهروند برگزار شود.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات شهرداری بیرجند به شورای شهر بیرجند در راستای تامین رفاه و ایمنی شهروندان بیمه کردن همه خانه‌های مسکونی این شهر در مقابل آتش‌سوزی، زلزله و سیل به صورت رایگان است، افزود: سقف این بیمه برای هر واحد مسکونی 15 میلیون تومان بوده که از این میزان 10 میلیون تومان برای ساختمان و 5 میلیون تومان برای اسباب و اثاثیه خواهد بود که از امروز این قرارداد ما بین شهرداری بیرجند و بیمه معلم منعقد شده است.

مدیح به برنامه‌های شهرداری بیرجند در رابطه با استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات نصب المان‌های شهری بوده که در این راستا فراخوان کشوری و استانی انجام گرفته و آثار ارسال شده در جمع علمی متخصص داوری می‌شود که در مجموع 300 المان پیشنهاد داده شده که از این تعداد حدود 30 المان در سطح شهر بیرجند نصب می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 75 درصد از المان‌های سفارش داده شده مربوط به هنرمندان استان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار